در اینجا در آپارتمان درمانی، ما سال‌ها در مورد چیدمان مبلمان صحبت کرده‌ایم و به نظر می‌رسد که در مورد این موضوع حرف‌های زیادی برای گفتن داریم. بین تمام توصیه‌ها، تصاویر بصری و مطالعات موردی، اطلاعاتی وجود دارد که باید کشف شوند. 10 نکته برتر ما برای چیدمان مبلمان خود را همراه با پیوندهایی به آرشیوهای ما برای گسترش هر کدام بخوانید.

انواع مبل تختخواب شو جدید را از مبل 24 بخرید

10 ایده جهت چیدمان و دکوراسیون مبلمان در خانه

10 ایده جهت چیدمان و دکوراسیون مبلمان در خانه

تابع بیش از فرم

مهم‌ترین عامل در چیدمان هر اتاق، درک نحوه استفاده از فضا و نحوه استفاده از چیدمان است. برای مثال، دو مبل روبه‌روی یکدیگر به‌طور دلپذیری متقارن هستند، اما اگر فعالیت اصلی شما هنگام نشستن روی مبل، تماشای تلویزیون باشد، ایده‌آل نیست. به این فکر کنید که دوست دارید در این فضا چه کاری انجام دهید، چه چیزی باید در دسترس بازو باشد و چه مقدار فضای لازم دارید.

همیشه به جریان اجازه دهید

اتاق خالی بهترین نوع لوح خالی برای علاقه مندان به طراحی داخلی است. اما به محض اینکه مبلمان را در آنجا قرار دادید و شروع به چیدمان آن کردید، چیزی که به نظر فرصت زیادی می رسید، ناگهان احساس ظلم می کند. مسیرهای ترافیکی خود را ترسیم کنید، به یاد داشته باشید که کمتر، بیشتر است، و بین قطعات حداقل سه فوت “اتاق پیاده روی” را حفظ کنید.

راهنمای خرید تختخواب

تعادل کلیدی است

چه در طراحی به تقارن باشید چه نباشید، تعادل در هر فضایی مهم است. یک مبلمان بزرگ را با دو مبلمان کوچکتر یا یک چراغ طبقه بلند با یک آویز آویزان مقابله کنید. در بازی تعادل رنگ و طرح را دریافت کنید و در کمترین زمان احساس ذن خواهید کرد.

هر صندلی یک دوست دارد

چیزی عجیب و غریب در مورد یک صندلی راحتی دنج یا صندلی عاشقانه وجود دارد که به تنهایی بیرون می رود. قرار است در آنجا چه کاری انجام شود (نقطه اول را ببینید)؟ هر جا که جایی برای نشستن دارید، مطمئن شوید که سطحی برای استراحت کردن یک فنجان چای، چراغی برای خواندن، یا حداقل یک صندلی رفیق وجود دارد، تا دو نفر بتوانند با هم بنشینند و گپ بزنند.

راهنمای خرید مبل ریلکسی

ایده های جدید و خاص برای چیدمان مبلمان

ایده های جدید و خاص برای چیدمان مبلمان

ایجاد مناطق

در یک فضای باز، می توانید از چیدمان مبلمان خود برای ایجاد “اتاق های” دنج و تعیین مناطق برای استفاده خاص استفاده کنید. فرشی که زیر مجموعه ای از صندلی ها قرار دارد، یک منطقه مکالمه ایجاد می کند، یک لوستر چشم نواز روی میز یک فضای ناهار خوری ایجاد می کند، و به سادگی چرخاندن مبل به پشت به بقیه اتاق می گوید: «این یک اتاق نشیمن است».

گل دیواری نباشید

ما این را به قدری طولانی گفته‌ایم که جای تعجب ندارد: به جز در کوچک‌ترین اتاق‌ها (با پیش‌بینی میهمانی‌های رقص)، نیازی نیست که همه وسایل خود را به دیوار فشار دهید. حتی دادن اتاق تنفس 12 اینچی به مبل می تواند توهم فضای بزرگتر و هواتر را ایجاد کند.

راهنمای خرید میز جلو مبلی

انواع چیدمان برای دکوراسیون مبلمان

انواع چیدمان برای دکوراسیون مبلمان

افق را روشن نگه دارید

هنگامی که می خواهید حس فضا را افزایش دهید، مهم است که خطوط چشم را در سراسر اتاق روشن نگه دارید. این به معنای استفاده از مبلمان کم در همه موارد نیست (چقدر خسته کننده!) بلکه توجه ویژه به وسایلی که در جلوی پنجره ها و مستقیماً در جلوی مسیر ترافیک قرار می گیرند هنگام ورود به اتاق است. جدای از آن، بازی منصفانه با قد است.

انواع چیدمان برای دکوراسیون مبلمان

انواع چیدمان برای دکوراسیون مبلمان

یک کانون پیدا کنید

در حالی که فکر نمی‌کنم هر اتاقی به یک لامپ آویز بزرگ، کاغذ دیواری عجیب و غریب یا اثر هنری چشم‌نواز نیاز داشته باشد، فکر می‌کنم مهم است که مبلمان خود را طوری تنظیم کنید که بهترین استفاده را از آنچه خانه شما دارد داشته باشید. این ممکن است به معنای شفاف نگه داشتن نمای یک شومینه پر زرق و برق، چیدمان مبلمان برای بهره مندی از مناظر زیبا از پنجره، یا پایین نگه داشتن مبلمان برای به نمایش گذاشتن قاب های دوره ای باشد.

انواع چوب در ساخت مبل

آزمایش کنید

یکی از بهترین چیزها در مورد چیدمان اتاق؟ این فقط مبلمان است بسیاری از ما در یک چیدمان گیر می کنیم و خود را متقاعد می کنیم که این تنها راهی است که خانه ما کار می کند. اما اغلب جابجایی صندلی، جابجایی مبل یا تغییر جهت تخت کافی است تا به خانه شما روحی تازه ببخشد.

10 قانون کلی جهت چیدمان مبلمان

10 قانون کلی جهت چیدمان مبلمان

شل کنید (و به یاد داشته باشید که خانه شماست)

شما می توانید هر تعداد “ایده” را که دوست دارید بخوانید، اما به یاد داشته باشید: هیچ کس جز شما مجبور نیست در خانه شما زندگی کند. هر قانونی را می توان با کمی خلاقیت شکست و هر خانه ای می تواند با کمی دقت زیبا و دلپذیر باشد. با طرح خود آزمایش کنید. چه کسی می داند چه اتفاقی ممکن است بیفتد؟

دیدگاهتان را بنویسید