معیار دقیقی در خصوص زمان مناسب جهت تعویض تخت خوابتان وجود ندارد، با این حال اگر احساس می کنید که با دیدن تخت خواب حس خوبی به شما دست نمی دهد شاید زمان آن رسیده که دست به کار شوید و سرمایه گزاری برای خرید تخت خواب جدید را در دستور کار قرار دهید.

اگر هم به آن مرحله نرسیده اید باید برایتان توضیح دهیم که اهل فن معمولاً زمان ۷ یا ۸ سال را برای تعویض تخت خواب مطرح می کنند اما همانطور که پیشتر هم توضیح دادیم قانون خاصی برای این امر وجود ندارد و ممکن است برای شما اوضاع کاملاً متفاوت باشد.

ممکن است شما دست به تغییر دکوراسیون زده باشید و تخت خواب سابق با دکور جدید سازگاری لازم را نداشته باشد و یا شاید می خواهید تختخوابی تهیه کنید که با توجه به آن بتوانید اتاق را دکور کنید. از هر کدام از این دسته افراد باشید ما اینجا اطلاعاتی را در اختیار شما می گذاریم که برای خرید تخت خواب چه برای خودتان، چه برای مهمان، چه برای کودک و یا هر منظور دیگر بهتر است بدانید.

جدیدترین انواع تخت خواب دو نفره

جدیدترین انواع تخت خواب دو نفره

به اندازه تخت خواب برای خواب بهتر توجه کنید:

طول و عرض:

پیش از شروع برای جستجو در فروشگاه ها مهم است که سایز تخت خوابی که به دنبال آن هستید را بدانید. این ایده که تخت خواب هر چه بزرگتر باشد راحت تر است معمولاً بیراه نیست مخصوصاً اگر تخت خواب خود را با همسرتان به اشتراک می گذارید. اما ممکن است اندازه مناسب شما با توجه ابعاد اتاقتان تغییر کند.اگر تصور کردن اینکه هرکدام از تخت خواب ها در اتاقتان چه فضایی را اشغال خواهند کرد برایتان مشکل است ما برای شما یک راهکار داریم.

محلی را که می خواهید تختخواب را در آن قرار دهید انتخاب کنید و به کمک یک متر ابعاد تخت خواب مورد نظرتان را با کاغذ یا مقوا روی زمین پیاده کنید. اینطوری برداشت درست تری از فضایی که قرار است هر کدام از سایزهای تخت خواب در اتاق خواب به خود اختصاص دهند خواهید داشت.

  • حالا باید بررسی کنید که با توجه به ابعاد تخت خواب انتخابی شما آیا جای کافی برای قرار گرفتن مبلمان اتاق هم وجود دارد؟
  • آیا درب اتاق به راحتی باز و بسته خواهد شد؟‌
  • راحت می توانید به کمدها و کشوها دسترسی داشته باشید؟
  • و از همه مهمتر آیا دسترسی به تخت خواب و جاهای مختلف اتاق خواب راحت خواهد بود؟

در هر حال هیچکس دوست ندارد برای رسیدن به کمد لباس هایش مجبور باشد هر بار از روی تخت خواب بپرد.

فراموش نکنید اتاق خواب جایی برای آرامش شماست و نه تجربه چالشهای متفاوت.

قیمت تخت خواب دو نفره

قیمت تخت خواب دو نفره

ارتفاع تخت خواب

طول و عرض تختخواب نکات مهمی هستند اما نباید باعث شوند تا از ارتفاع تختخواب غافل شوید. تخت خواب ها در ارتفاعهای متفاوت و بعضاً قابل تنظیم عرضه می شوند. اگر شخصی که از تخت استفاده می کند دارای محدودیتهای حرکتی و یا معلولیتی خاصی باشد توجه به این نکته بیش از پیش مهم خواهد بود

تخت خواب جدید

تخت خواب جدید

همچنین توجه داشته باشید که همین اختلاف ارتفاع در تخت خواب های متفاوت می تواند احساس متفاوتی را به شما القا کند. به طور مثال اگر سقف اتاق خواب شما کوتاه است خرید تختی با ارتفاع کم می تواند کمک کند تا این مساله جلب توجه نکرده و یا احیاناً آزاردهند نشود و همینطور برعکس در خصوص اتاقهایی با سقف های بلند که ممکن است حس امنیت را از شما بگیرند می توانید با خرید تختخوابهای با ارتفاع بیشتر به خودتان خدمت بزرگی بکنید.

سبک مورد علاقه برای خرید تخت خواب بسیار مهم است:

در بازار تخت خواب، امروزه سبکهای متفاوت از سنتی و کلاسیک گرفته تا مدرن را می توانید پیدا کنید. اگر قصد خرید تمام وسایل اتاقی را از نو دارید که دست و بالتان بازتر خواهد بود و فقط باید توجه کنید که سبکهایی که برای اجزا مختلف اتاق انتخاب می کنید را با هماهنگی و دقت انتخاب کنید.

اما اگر اتاق خوابتان مهیاست و تنها قصد تهیه تخت خواب جدید دارید دامنه انتخابتان محدودتر خواهد بود. همچنین از این نکته نباید غافل شوید که اگر با مشکل کمبود جا و یا کمد مواجه هستید معمولا طرح های مدرنی که به این مساله توجه دارند برای شما مناسب تر خواهند بود. پیشنهاد می کنیم حتما از تخت خواب هایی که در زیر تشک دارای فضای باکس هستند یا تخت خواب های کمجا و تاشو استفاده کنید. البته که قابل ذکر است تخت خواب های تاشو دیواری بسیار آسیب زا هستند.

تخت خواب دو نفره باکس دار

تخت خواب دو نفره باکس دار

به تاج تخت خواب عشق بورزید:

مواظب باشید اگر به طرحهای مینیمال علاقه ندارید و می خواهید سراغ تختهایی با تاجهای بزرگ بروید و یا سبک انتخابی شما اینطور ایجاب می کند احتمال زیادی وجود دارد تا این تاج تبدیل به مشخصه اتاق شما شود و اولین چیزی باشد که در هنگام ورود توجه را به خود جلب میکند. فارغ از این بقیه به سلیقه شما مربوط است که دنبال طرحهای ساده هستید و یا از طرفداران طرحهای پر زرق و برق. شما در هنگام خرید باید چیزایی انتخاب کنید که تا سال ها با دیدن آن حال شما بهتر شود و ارنزی بگیرید. اگر تاج تخت مورد نظر شما باب میلتان نباشد ممکن است شما به زودی خسته کند و برایتان آزار دهنده باشد.

تخت خواب دو نفره مینیمال

تخت خواب دو نفره مینیمال

پایه های تخت خواب هم مهم هستند:

گفتنی ها در مورد پایه ها هم معمولا با توجه به سبک و ارتفاع مورد نیازتان که پیشتر به آن اشاره کردیم قابل طرح هستند. اگر از فروشگاه ها و تولید کنندگان معتبر تخت خواب خود را تهیه کنید تا حد زیادی می توانید مطمئن باشید که تناسب و هماهنگی پایه ها و تاج برقرار هستند و همچنین از نظر مقاومت پایه ها به قدر کافی قدرتمند ساخته شده اند.

تیر خلاص خرید تخت خواب کفی تخت است:

استراکچر تخت خواب  یا کفی تختخواب از آن آیتم هاست که به طور مستقیم با راحتی تخت خواب ارتباط دارند.

اگر تمام نکات فوق را مد نظر قرار داده باشید و تخت خوابی هماهنگ و زیبا تهیه کرده باشید ولی نتوانستید خواب راحتی را روی آن تجربه کنید بدون شک شرایط آزار دهنده است. بنابراین لازم است توجه کنید کفی تخت خواب ها در دو نوع نرم و سخت ساخته می شوند که انتخاب در خصوص راحتی آنها به عهده شماست. علاوه بر نوع متریال مورد استفاده نوع طراحی اسکلت ها هم میتواند به تجربه خواب شما کمک کند.

تخت خواب دو نفره لمسه دار

تخت خواب دو نفره لمسه دار

تشک برای راحتی خوابتان لازم است:‌

یک تختخواب مناسب تنها با وجود یک تشک راحت و مناسب است که کامل می شود، در این خصوص سعی کنید کاملاً دست و دلباز باشید و از تولیدات استاندارد و معتبر استفاده کنید.

اگر راحتی برای شما دلیل کافی به حساب نمی آید باید یاد آوری کنیم که این انتخاب با سلامت ستون فقرات شما نیز ارتباط مستقیم دارد.

تختخواب مهمان هم در اتاق خواب لازم است:

در خصوص تختخواب مهمان بهتر است از یک تخت نرمال استفاده کنید. هرچند خرید تخت خواب بزرگتر همیشه وسوسه کننده است اما معمولاً اتاق مهمان به بزرگی اتاق خواب مستر نیست.

یک ایده هیجان انگیز دیگر این است که از این اتاق به عنوان اتاق مطالعه هم استفاده کنید و از آنجایی که ممکن است بخواهید پس از مطالعه یک چرت روزانه هم بزنید مبل تخت خواب شو در اینجا اهمیت خاص خود را پیدا می کنند و میتواند از هوشمندانه ترین انتخاب ها باشد.

مبل تخت شو جدید

مبل تخت شو جدید

تختخواب کودک:

تقریبا تمام مواردی که پیشتر در مورد تخت خوابها توضیح دادیم در خصوص تخت خواب کودک نیز مطرح هستند به علاوه یک نکته اضافه و آن ایجاد جذابیت برای کودکان است. طرحهای متنوعی از تخت خوابهای کودک وجود دارند که می توانند خوابیدن را برای کودک شما تبدیل به تجربه ای لذت بخش کنند. همچنین اگر مشکل فضا دارید بسیاری از این طراحیها کمدها و کشوهای متعددی را در اختیار شما می گذارند که باعث شود همواره با یک اتاق بهم ریخته مواجه نباشید. در ضمن اگر از آن دسته از والدین هستید که شبها برای کودکتان قصه می گویید و کمی کنار فرزندتان دراز می کشید باید به فکر تهیه تختی بزرگتر و مناسب باشید. قابل ذکر است در این مورد هم میتوانید از یک مبل تخت شو استفاده کنید تا در هنگام خواب شبانه به تخت خواب تبدیل شود و در طول روز مبلی باشد برای بازی کودک شما.

امیدواریم اکنون بتوانید با اعتماد به نفس بیشتری جهت خرید تخت خواب اقدام کنید. شاید دقیقاً مطمین نباشید با چه چیزهایی مواجه خواهید شد ولی حداقل پس از مواجه شدن می دانید چه سوالهایی را باید از خودتان بپرسید.

برای خرید انواع مبل تخت خواب شو و تخت خواب ها میتوانید از سایت و فروشگاه مبل 24 استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید