رنگ سفید از آن دسته رنگ‌های جذاب در دکوراسیون منزل است. این رنگ روشنایی زیادی را به محیط اطراف شما می‌دهد و سازگاری بالایی در ترکیب با دیگر رنگ‌ها دارد. در واقع در آپارتمان‌های امروزی که دارای فضای محدود‌تری هستند، انتخاب رنگ‌های روشن بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. اما استفاده بیش از حد رنگ سفید، ممکن است که فضایی سرد و بی روحی را ایجاد کند. در این مواقع ترکیب با رنگ‌های مکمل جز بهترین راهکار‌های تکمیل دکوراسیون در منزل است.از این رو در این مقاله می‌خواهیم بهترین رنگ های مکمل با رنگ سفید و ویژگی های آنها را بیان کنیم. این دیدگاه به شما کمک می‌کند که قبل از خرید و چیدمان منزل یک تصور فرضی داشته باشید و بتوانید رنگ مورد نظر در دکوراسیون خود را انتخاب کنید.

رنگ سفید را در دکوراسیون به چه رنگ هایی ست کنیم؟

ویژگی های رنگ سفید در دکوراسیون

رنگ سفید جز رنگ‌های خنثی بوده و با بیشتر رنگ‌ها به راحتی هماهنگ و یا به اصطلاحی ست می‌شود. این رنگ علاوه بر تاثیرات مثبتی که در دکوراسیون می‌گذارد، احساس پاکیزگی و آرامش را در آن القا کند. سفید دارای تنالیته روشن بوده و می تواند به فضای شما عمق بدهد. این عمق در دکوراسیون باعث می‌شود که فضای بزرگتری را در دیزاین منزل داشته باشید. با داشتن همه‌ی این ویژگی‌ها استفاده بیش از اندازه آن باعث می شود که فضای سرد و بی روحی داشته باشید. از این رو طراحان دکوراسیون استفاده از رنگ‌های مکمل همراه با انتخاب مبل سفید را به شما پیشنهاد می‌دهند. حال به بررسی این رنگ‌های مکمل با رنگ سفید می پردازیم.

ترکیب جذاب سفید و کرم در دکوراسیون

رنگ سفید و کرم

دو رنگ مکمل رنگ سفید و کرم یک ترکیب جذاب بوده و به کسانی که به فضای روشن علاقمند هستند، پیشنهاد می‌شود. در واقع این دو رنگ خنثی بوده و رنگ کرم در گرمی اتاق پذیرایی تاثیر گذار است. شما با داشتن این دو ترکیب مکمل، فضایی دنج و خاص را ایجاد و با انتخاب آن در بزرگنمایی منزل خود کمک شایانی می‌کنید. این رنگ بیشتر در سبک های مدرن و مینیمال دیده می‌شود و در سبک‌های کلاسیک هم خاصیت منحصر به فرد خود را دارد.

 

دکوراسیون باترکیب سفید و قهوه ای

رنگ سفید و قهوه ای

شاید در نگاه اول این دو ترکیب، جذاب نمایان نشود و توجه شما را جلب نکند. اما باید بگوییم این رنگ بسیار منحصر به فرد بوده و بیشتر افراد آن را انتخاب نمی‌کنند. در اینصورت می توان گفت که یک رنگ دست نخورده است. این ترکیب کنتراست دکوراسیون شما را بیشتر می‌کند و سبب جلوه ای خاص در منزل شما می‌شود. البته انتخاب رنگ چوب قهوه ای و ترکیب آن با طیف‌های مختلفی از آن همراه با سفید بسیار پیشنهاد می‌شود.

رنگ سفید و سبز

اگر شما هم میخواهید دکوراسیون منزلتان احساس طبیعت، شادابی و سر زندگی را داشته باشد، ترکیب رنگ سفید و سبز پیشنهاد می‌شود. سفید بسیار آرامش‌بخش بوده و در کنار سبز احساس زندگی را مانند فضای طبیعت را انتقال می‌دهد. این تنالیته‌ها در اتاق پذیرایی و حتی اتاق خواب هم پیشنهاد می‌شود و فضای دلنشینی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

رنگ سفید و آبی

رنگ آبی نمادی از دریا و آرامش آن است و همراه با رنگ سفید احساس وسعت و آرامش را در دکوراسیون شما القا می‌کند. در واقع در پالت‌های رنگی، آبی جز آرامش بخش‌ترین تناژ ها بوده است. در واقع این تنالیته خستگی ذهن شما را برطرف می‌کند و احساس آرامش در زمان خستگی و آشوب‌ها در منزل برقرار می‌کند.

رنگ سفید و مشکی

برای اینکه بتوانید جلوه‌ی جذابی به منزل خود بیفزایید، رنگ مشکی مناسب‌ترین ترکیب برای شما است. این رنگ در دکوراسیون شما غوغا می‌کند و همه ی نگاه ها را به سمت دکوراسیون شما جلب می‌کند. این ترکیب بیشتر در دیزاین‌های مدرن مشاهده می‌شود و فضایی شیک و تاثیر‌گذار را در منزل شما بوجود می‌آورد.

رنگ سفید و طوسی

از پرطرفدارترین ترکیب ها می توان به مکمل رنگ سفید و طوسی در دکوراسیون منزل اشاره کرد. این دو طیف با هم دیگر بسیار خنثی بوده و فضایی آرام و روشن را ایجاد می‌کند. اگر از آن دسته افرادی هستید که به سبک‌های مدرن و مینیمال علاقمند هستید، این ترکیب دقیقا مناسب همچین فضاهایی است.

رنگ سفید و صورتی

این ترکیب یعنی مکمل رنگ سفید و صورتی جز رنگ‌های ملیح و زیبا در دکوراسیون هستند. در این ترکیب بیشتر خانم ها مجذوب آن می‌شوند و می‌توانید فضایی دنج و دلنشینی را در دکوراسیون خود داشته باشید.

رنگ سفید و بنفش

یکی از ترکیب رنگ‌هایی که احساس ظرافت و تنوع را در منزل شما القا می‌کند، مکمل رنگ سفید و بنفش است. این رنگ در کنار رنگ سفید خود را نمایان و جلب توجه ی خوبی را دکوراسیون شما ایجاد می‌کند. این ترکیب فضایی پرانرژی در محیط ایجاد و عنصر آرامش را هم در محیط شما القا می‌کند.

سخن پایانی

به طور کلی رنگ سفید یک رنگ همه نوع ترکیب است و در بیشتر موارد محیط دلنشینی را دکوراسیون ایجاد می‌کند. این رنگ تمامی اثر‌های منفی رنگ‌های دیگر را خنثی و در زیباسازی آن تاثیر گذار است. اگر شما هم در انتخاب رنگ‌های دیگر و تاثیر آن مردد هستید، مطالعه مقاله تاثیر رنگ در دکوراسیون به شما پیشنهاد می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید