مبلمان جزء جدایی ناپذیر دکوراسیون هر خانه است در بازار می توانید انواع مبلمان در شکل و رنگ های متفاوت را پیدا کنید. اگر به دنبال یک مبلمان شیک و زیبا می گردید ما در این مقاله قصد داریم به معرفی یکی از بهترین مبلمان های زیبای جهان یعنی مبل کلاسیک بپردازیم.

مبل کلاسیک جزء آن دسته از مبلمان های شیکی است که در خانه ی هر کسی که به دنبال دکوراسیون خاص است یافت می شود. جالب است بدانید این مبل ها بسیار مورد علاقه و استقبال ایرانی های قرار گرفته اند.

مبل کلاسیک چیست؟معرفی مبل کلاسیک

مبل کلاسیک چیست؟
معرفی مبل کلاسیک

چرا به این نوع مبلها کلاسیک می‌گویند؟

اشتباه نکنید شاید شما فکر کنید چون این مبل ها طرح قدیمی و سنتی دارند به آنها کلاسیک می گویند اما اینطور نیست.

کلاسیک در زبان های مختلف به معنی درجه یک است وقتی می گوییم اثری کلاسیک است یعنی درجه یک و لاکچری می باشد.

به این مبل ها به این دلیل سلطنتی می گویند که ظاهری فاخر و زیبا دارند. این مبلمان هیچ وقت از مد نمی روند و همیشه در دکوراسیون داخلی خوش درخشیدند.

نام دیگر مبل کلاسیک

به مبل کلاسیک، مبل نیمه استیل هم می‌گویند اما باید توجه داشته باشید نباید این مبل‌ها را با مُبل استیل اشتباه بگیرید. این دو با هم تفاوت هایی دارند و از نظر قیمت جنس و قیمت با یکدیگر فرق می کنند.

ویژگی های مبل کلاسیک

این مبل ها عمدتا به صورت رنگ های قهوه ای و کرم در بازار دیده می شود.

مبلمان کلاسیک برای استفاده در پذیرایی مناسب تر هستند .

ارتفاع نشیمنگاه این مبلمان ها از مبلمان های دیگر بلندتر است.

بدنه و چارچوب مبل کلاسیک

برای بدنه و چارچوب مبل کلاسیک که اصطلاحاً به آن کلاف نیز می گویند از چوب راش، گردو و بلوط استفاده می شود.

این نوع چوب ها مقاومت بسیار بالایی دارند مبلمان ساخته شده با این نوع چوب ها از عمر زیادی برخوردار هستند.

مبل کلاسیک چیست؟
معرفی مبل کلاسیک

جنس چوب مبل

در هنگام خرید مبلمان کلاسیک حتما به جنس چوب استفاده شده در مبلمان دقت کنید و آن را بررسی کنید توجه داشته باشید که چوب به کار رفته شده پوسیده و خراب نباشد و در ساخت آن از چوبهای مرغوب استفاده شده باشد.

اگر مبلمان صدا بدهد نشان دهنده آن است که جنس چوب استفاده شده در مبلمان خوب نیست و یا مبلمان تراز نیست.

رنگ مبل کلاسیک

رنگ مبلمان یکی دیگر از نکاتی است که باید در هنگام خرید مبلمان کلاسیک حتماً به آن توجه داشته باشید. رنگ مبل کلاسیک به دو صورت پوششی و براق وجود دارد .

اگر رنگ مبلمان به صورت براق باشد تشخیص جنس چوب آسان است ولی در نوع پوششی تشخیص سخت می باشد. در هنگام خرید مبلمان کلاسیک دقت داشته باشید که رنگ به صورت یکنواخت به مبل زده شده باشد و از رنگهای مرغوب استفاده شده باشد.

اسفنج و فوم

در هنگام خرید مبلمان باید توجه کنید که اسفنج و فوم مبل چه نوعی است. بهتر است اسفنج های به کار رفته در مبلمان کلاسیک بین ۳۰ تا ۳۵ کیلو باشند. این کار باعث می‌شود مبلمان حالت اولیه خود را به آسانی از دست ندهد و خراب نشود.

اگر در ساخت مبلمان از فوم استفاده شده است توجه کنید که نوع فوم سرد باشد. فوم سرد باعث می‌شود خیلی سریع مبل به حالت اولیه خودش برگردد.

پارچه مبل

یکی دیگر از چیزهای مهمی که باید در هنگام خرید مبلمان کلاسیک حتما به آن توجه داشته باشید پارچه مبلمان است.  برای دوخت مبل کلاسیک از پارچه های ترک و چینی استفاده می شود.

پارچه ترک جنس بهتری دارد، اگر دنبال کیفیت هستید دقت کنید پارچه مبل شما از این نوع باشد.

منبع:

baladshim.ir

دیدگاهتان را بنویسید