حمل و نقل مبل یکی از کارهای دشوار است که افراد هنگام اسباب ‌کشی با آن‌ مواجه می‌شوند. برای این ‌که حمل مبلمان بدون دردسر انجام شود، کافی است از خدمات باربری کمک بگیرید یا این‌ که خودتان برای جابجایی دست بکار شوید. هنگام حمل و نقل مبل نکات مهمی وجود دارد که باید به آن توجه بسیاری کرد تا در طول انتقال هیچ آسیبی بر مبل‌ها وارد نشود. در ادامه این مطلب به نکات مهم در جابجایی مبل و مسائل مربوط به آن‌ می‌پردازیم.
نحوه صحیح حمل و نقل مبلمان

نحوه صحیح حمل و نقل مبلمان

مهم‌ترین نکات در بسته ‌بندی و حمل مبلمان

هنگام جابجایی مبلمان ترفند و نکات مهمی وجود دارد که در این بخش به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

ابتدا ابعاد درب‌  های ورودی ساختمان و راهرو را دقیق اندازه‌ گیری کنید تا حین حمل‌ ونقل، مبل‌ها به ‌جایی برخورد نکنند.

اگر محیط منزل شما کوچک است و راهروی باریکی دارید از ترفند چرخشی مبلمان استفاده کنید تا جایی برخورد نکند.

هنگام جابجایی اولین وسیله‌ ای که باید به کامیون باربری منتقل شود، مبلمان منزل است.

هنگام حمل‌ ونقل مبل، لباس کار مخص وص بپوشید و از کفشی با زیره پلاستیکی و ضد لغزش استفاده کنید. از انداختن هرگونه جواهرات به ‌طور جدی خودداری کرده زیرا ممکن است حین حمل ‌ونقل جایی گیر کند و باعث اوقات ‌تلخی شما شود.

از تکنیک ‌های مناسب برای بلند کردن مبلمان استفاده کنید. این راهکارها درصد آسیب‌پذیری را تا حد امکان کاهش می‌دهند.

هنگام خرید مبل خانگی حتماً مبلی را انتخاب کنید که پایه‌ های فلزی داشته باشد تا هنگام حمل‌ ونقل دچار خرابی یا شکستگی نشود.

مهم‌ترین نکات در حمل‌ ونقل مبل هنگام اسباب‌کشی

جابه‌جایی مبل طبق اصولی انجام می‌شود و بر سلامت مبلمان تأثیر بسیاری می‌گذارد. در این بخش به معرفی نکات مهم هنگام حمل‌ ونقل مبلمان اشاره می‌کنیم:

نحوه بسته ‌بندی مبلمان برای‌ پیشگیری از آسیب

چگونگی بسته‌ بندی مبلمان یکی از مسائلی به شمار می‌رود که ذهن را به ‌طور کامل درگیر می‌کند. مبل ‌ها از چوب و پارچه ساخته می‌شوند به همین علت هنگام حمل نقل باید دقت و تمرکز بسیاری داشت تا هیچ صدمه ‌ای به آن‌ها وارد نشود. در این صورت اولین مرحله در حمل‌ ونقل مبل، بسته ‌بندی صحیح مبلمان است.

برای بسته‌بندی از افراد ماهر و پرتجربه کمک بگیرید. پیش از بسته کردن مبل ‌ها باید اتصالاتی که قابل ‌تفکیک هستند را جدا کرده، کوسن و نشیمن‌های مبل را درون کاور قرار دهید و برای جلوگیری از کثیف شدن احتمالی نشیمن آنان را بازکرده و سلفون پیچ کنید. البته مهم ‌ترین بخش بسته ‌بندی مبلمان، بدنه آن است که با پلاستیک‌ های ضخیم حباب‌ دار یا پتو کهنه مبل را دور پیچی کنید.

درخواست کمک از افراد برای حمل ‌ونقل مبل

از آنجایی ‌که هزینه بسیاری برای خرید مبل پرداخت می‌کنید، با کوچک‌ ترین اتفاق ممکن است خسارت جبران ‌ناپذیری وارد شود در این صورت از افراد ماهر در این زمینه کمک بگیرید‌. نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید این است که به‌ هیچ‌ عنوان مبل را به‌ تنهایی جابجا نکنید؛ چون مبلمان وزن سنگینی دارند و باعث آسیب دیدن کمر و ستون فقرات می‌شود.

استفاده از تجهیزات مخصوص برای حمل ‌ونقل مبل

یکی از راه‌های آسان برای حمل‌ ونقل و جابه‌جایی‌ مبلمان استفاده از چرخ مخصوص برای باربری است. معمولاً از این چرخ برای حمل وسایل ‌های سنگین که انسان توان آن را ندارد استفاده می‌شود. برخی از خانه‌ ها راهروی کوچکی دارند؛ به همین دلیل فضای کافی برای حمل چرخ باربری وجود ندارد و باید از آسانسور برای حمل ‌ونقل مبل استفاده کرد. یکی دیگر از روش ‌های کاربردی در حمل مبلمان، کشیدن آن در کف سرامیک یا چوبی است.

رعایت نکات ایمنی در حمل‌ ونقل مبل به کامیون

یکی از مهم‌ترین نکات حین حمل ‌ونقل مبل، چیدمان آن درون کامیون است. کارگران حرفه‌ ای با اصول و قواعد چیدمان مبل درون کامیون به ‌طور کامل آشنایی دارند و می‌توانند مبلمان منزل را بدون صدمه و خراش حمل کنند.

نکات مهم حمل‌ و نقل مبل قبل از خرید

هنگامی‌ که به فروشگاه ‌های سرویس چوب برای خرید مبل مراجعه می‌کنید و با انتخاب مبل خانگی مورد نظر باید به فکر حمل ‌ونقل آن‌ها هم باشید. در ادامه به نکاتی که باید موردتوجه قرار بگیرد، می‌پردازیم:

در نظر گرفتن متراژ خانه و خرید مبلی که متناسب با دکوراسیون و متراژ خانه باشد.

مبل خریداری‌ شده با چه نوع سبکی همخوانی دارد.

تحقیق در مورد جنس چوب و مشخصاتی که در نظر دارید.

از افراد با تجربه برای حمل مبلمان با کامیون باربری استفاده کنید.

در خرید مبل استیل از وانت نیسان یا وانت پیکان استفاده نکنید.

مبل‌ها را کاملاً پتو پیچ کنید، طوری کنار هم قرار دهید تا به ‌محض حرکت کامیون مبل ‌ها روی ‌هم سوار نشوند.

اگر بتوانید کامیون مخصوص باربری اجاره کنید دیگر هیچ نگرانی نخواهید داشت؛ زیرا کارگران باربری در کار خود حرفه ‌ای هستند و مبل‌ها را به‌گونه ‌ای قرار می‌دهند تا به ‌محض رسیدن به محل هیچ آسیبی آن‌ها را تهدید نکند.

سخن آخر

در این مقاله کوشش کردیم تا به بررسی نکات مهم حمل ‌ونقل مبلمان که امروزه مورد توجه بسیاری از افراد قرارگرفته بپردازیم. زمانی که قصد دارید از جایی به ‌جای دیگر حمل ‌ونقل کنید و نگران مبلمان منزل هستید که در طول جابجایی مشکلی برایشان پیش نیاید. اما بهترین راه مطالعه نکات مهمی است که در قسمت بالا به آن‌ها اشاره کردیم. اگر این مقاله از مبل 24 را دوست داشتید میتوانید در قسمت کامنت ها نظراتتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید