آیا می‌دانستید طرح و رنگ دیوارهای خانه تاثیر بسیار مهمی در جذابیت و بزرگی فضای خانه دارد؟در انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی کوچک نیاز است چند نکته مهم را در نظر بگیرید تا فضای دلباز و شیکی داشته باشید.

در این مقاله از مجله مبل 24، ۵ نکته مهم در انتخاب کاغذ دیواری برای خانه‌های کوچک را به شما معرفی کردیم. پس از خواندن این مقاله، خواهید دانست چه رنگ کاغذ دیواری خانه را بزرگ نشان می‌دهد و کدام طرح مناسب فضای خانه شما خواهد بود.

کاغذ دیواری طرح بزرگ

۱- تاثیر فضای پذیرایی در انتخاب کاغذ دیواری برای خانه های کوچک

برای پذیرایی و خانه‌هایی که فضای کوچکی دارند، بهتر است سراغ الگو و طرح‌هایی بروید که فضای پذیرایی شما را بزرگ‌تر نشان دهد. طرح‌های درشت و بزرگ معمولا باعث شلوغی و کوچک به نظر رسیدن فضا می‌شوند.

در عوض استفاده از طرح‌های مینیمال و ساده کاغذ دیواری برای سالن پذیرایی کوچک، عمق بیشتری به فضا داده و آن را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

درواقع، انتخاب طرح‌های ساده و جمع‌جور در خرید سایر وسایل منزل مانند فرش، مبلمان یا خرید جاکفشی نیز به دلباز بودن فضا کمک می‌‌کند. اگر فضای خانه نقلی و کوچکی دارید، به‌جای انتخاب طرح‌های درشت و ابعاد بزرگ وسایل، سراغ طرح‌های ساده و وسایل جمع‌وجور بروید.

۲- کاغذ دیواری رنگ روشن برای پذیرایی؛ مناسب‌ترین کاغذ دیواری برای خانه های کوچک

یکی از مهم‌ترین مواردی که در انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی کوچک باید در نظر بگیرید، رنگ کاغذ دیواری است.

باتوجه ‌به فضایی که در اختیار دارید، کاغذ دیواری مناسب برای خانه های کوچک اغلب مدل‌هایی با رنگ‌ روشن هستند. ترکیب رنگ کاغذ دیواری با رنگ روشن و نئوترال که با سایر لوازم خانه مانند فرش، مبلمان یا میز جلو مبلی مدرن ست شده است، فضای پذیرایی را بزرگ‌ تر نشان خواهد داد.

برای بزرگ‌ نشان دادن فضا، بهتر است از کاغذ رنگی با رنگ‌های سرد مانند سبز، آبی یا صورتی روشن استفاده کنید. همچنین رنگ‌های خنثی مانند سفید و طوسی روشن نیز به دلبازتر شدن فضا کمک می‌کند.

۳- تاثیر جزئیات و تزئینات در انتخاب کاغذ دیواری مناسب پذیرایی کوچک

جزئیات، مهم‌ترین نکته در چیدمان کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک محسوب می‌‌شود.

در انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی کوچک اگر سراغ طرح‌های ساده اما با جزئیات بسیار بروید، همچنان فضای پذیرایی را شلو‌غ خواهید کرد؛ بنابراین نوعی از کاغذ دیواری را انتخاب کنید که از جزئیات کم برخوردار است. البته می‌توانید بنا به سلیقه‌ خودتان و فضای پذیرایی، ترکیبی از کاغذ دیواری‌ها را به کار بگیرید. درواقع، از دو مدل کاغذ دیواری برای خانه های کوچک استفاده کنید.

برای مثال، طرح‌های ملایم با جزئیات کم را برای نصب کاغذ دیواری پشت تلویزیون برای خانه های کوچک انتخاب کنید و دیوارهای دیگر را با کاغذ دیواری ساده و رنگ روشن بپوشانید. همچنین اگر از میز تلویزیون دیواری استفاده می‌کنید، با انتخاب طرح متفاوت کاغذ دیواری، نقطه توجه را به سمت دیوار پشت تلویزیون خواهید برد.

۴- کاغذ دیواری با طرح‌های ساده عمودی؛ بهترین طرح کاغذ دیواری خانه های کوچک

در انتخاب طرح جدید کاغذ دیواری برای پذیرایی کوچک، الگو و طرح‌های عمودی فضا و عمق بیشتری به خانه می‌بخشد. برای مثال، یکی از بهترین مدل‌های کاغذ دیواری جدید برای پذیرایی کوچک، کاغذ دیواری با پس ‌زمینه سفید یا شیری است که با طرح‌های عمودی نازک از بالا به پایین تزیین شده است.

این نوع کاغذ دیواری به‌ خصوص در چیدمان پذیرایی مستطیل باریک، ارتفاع خانه را بلندتر نشان می‌دهد. همچنین برای افزایش جذابیت بصری و شیک‌تر کردن فضای پذیرایی می‌توانید از کاغذ دیواری راه ‌راه با خطوط نازک و خلوت استفاده کنید.

کدام کاغذ دیواری برای پذیرایی خانه های کوچک مناسب است؟

کدام کاغذ دیواری برای پذیرایی خانه های کوچک مناسب است؟

 ۵- تاثیر نورپردازی؛ نکته طلایی در نمایش کاغذ دیواری برای پذیرایی کوچک

برای خانه‌هایی که نورگیری کافی ندارند، بهتر است از کاغذ دیواری‌هایی استفاده شود که فضا را روشن‌تر و دلباز جلوه دهند. این قضیه به‌خصوص در خانه‌های جنوبی که نور کمتری دارند، اهمیت بسیار دارد. در کنار طرح ساده و رنگ روشنی که به‌عنوان کاغذ دیواری مناسب خانه کوچک انتخاب می‌کنید، نیاز است نورپردازی صحیحی را برای نمایش و جلوه کاغذ دیواری در خانه اعمال کنید.

زمانی که نور کافی به کاغذ دیواری بتابد، بازتاب آن کمک می‌کند تا طرح و رنگ دیوار به‌خوبی ظاهر شود و فضای دلبازتری به خانه ببخشد. برای نورپردازی بهتر به دیوار اتاق کودک یا کاغذ دیواری اتاق خواب زن و شوهر، باتوجه‌به فضای اتاق، می‌توانید از ترکیب نورپردازی گرم یا خنک استفاده کنید.

خرید وسایل دکوراتیو منزل مطابق با طرح کاغذی دیواری

ایجاد یک فضای هماهنگ و هارمونیک در فضای پذیرایی یک هنر است. در این مطلب، مهم‌ترین نکات برای انتخاب بهترین مدل کاغذ دیواری پذیرایی کوچک را معرفی کردیم. به‌طورکلی، اگر فضای کوچکی در اختیار دارید، بهتر است سراغ کاغذ دیواری با طرح‌های عمودی، ساده و رنگ‌های روشن بروید.

این نکته را درنظر داشته باشید که هماهنگی و سازگاری کاغذ دیواری با سبک چیدمان و دکوراسیون منزل شما نیز اهمیت بسیار دارد.

در این زمینه، پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد انتخاب بهترین مدل کاغذ دیواری برای پذیرایی کوچک را دارید، در ابتدا به دکوراسیون منزلتان توجه کنید.

به ‌نظر شما، بهترین رنگ کاغذ دیواری برای خانه‌های کوچک چه رنگی است؟

نظرتان را می‌‌توانید در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید