خرید مبل راحتی از آن دست خریدهایی است که برای هر خانه با هر نوع دکوراسیونی واجب است. بیشتر مردم با بودجه‌های مختلف سراغ خرید آن می‌روند و بسته به اینکه چقدر وقت و هزینه برای آن بگذارند، گزینه‌های مختلفی برای انتخاب در پیش رویشان خواهند داشت. به‌همین‌خاطر بهتر است هرکسی که قصد خرید مبل راحتی جدید را دارد، باید یک آشنایی حداقلی نسبت با ساختار مبل راحتی و ویژگی‌های آن داشته باشد تا با خیال راحت‌تری خرید کند. در این راهنمای خرید مبل راحتی تمام مواردی که باید به آن‌ها توجه کنید را آورده‌ایم. با مجله اینترنتی مبل 24 همراه باشید.

در این مقاله خواهید خواند:

 به جنس تشک دقت کنید

بهتر است قبل از خرید مبل راحتی جدید به برخی نکات مهم در خرید این نوع مبلمان دقت کنید.

اولین مساله‌ای که در خرید مبل راحتی باید به آن توجه کرد، جنس تشک یا کفی مبل است. این بخش، مهم‌ترین بخش مبل راحتی است. به این بخش دقت کنید تا از پارچه مناسبی باشد و مواد به‌کار‌ رفته در داخل آن، باعث ایجاد یک نشیمنگاه راحت شود.
دومین بخش، جنس پشتی و دسته مبل راحتی است که معمولا شبیه به جنس پارچه نشیمنگاه است. اما مهم است که نسبت به سفتی یا نرمی آن و راحتی خود هنگام نشستن هم دقت کنید.
به‌طور معمول از مبل راحتی برای قرارگرفتن در فضای راحت خانه و مقابل تلویزیون استفاده می‌شود، به‌همین‌خاطر است که توجه به تکیه‌گاه مبل راحتی اهمیت دارد. تکیه‌گاه آن باید از جنس مناسب تهیه شده و هنگام نشستن برای شما راحت باشد.

بهترین پارچه مبلمان راحتی

گزینه دیگر، جنس پارچه مبلمان راحتی است که هم در نشیمنگاه و هم در دسته به‌کارمی‌رود. البته در میان مبل‌های راحتی، مدل‌های مختلفی وجود دارد که دسته آن‌ها با یکدیگر متفاوت است؛ برای مثال اغلب در مبل ال کلاسیک جدید، جنس دسته از همان پارچه نشیمنگاه نیست. قبل از خرید مبل راحتی جدید بهتر است جای مشخصی برای آن در نظر بگیرید و با توجه به نور و میزان تابش آفتاب، جنس پارچه و رنگ را هم مورد توجه قرار دهید. توجه به این مساله در مورد مبل‌های رنگی اهمیت بیشتری دارد.

اگر میخواهید اطلاعات جامعه ای در باره خرید پارچه مبلی به دست آورید مقاله ایده های برای انتخاب بهترین نوع پارچه جهت مبل راحتی و مبل تختخواب شو حتما بخوانید.

به ساختار مبل راحتی دقت کنید

علاوه‌بر اینکه توجه به جنس و متریال به‌کار‌رفته در مبل اهمیت دارد، ساختار و ظاهر مبل راحتی هم مهم است و برخی موارد با دقت در ظاهر آن، مشخص می‌شود.

اولین مساله، تناسب اجزای مبل راحتی است. کلیت مبل راحتی باید یک انسجام و تناسب را در خود داشته باشد و با چیدن آن، تقارن و شکل ظاهری چیدمان مناسب باشد.
در عین‌ حال، شکل و اندازه هم در مبل‌های راحتی اهمیت بسیاری دارد. اگر انتخاب شما برای مبل راحتی جدید خانه‌تان، مبل ال است، این مساله دارای اهمیت دوچندان می‌شود.
شکل و اندازه تک‌تک اجزای مبل راحتی باید در تناسب باهم باشند. در برخی موارد، در ساخت مبل ارزان ممکن است از تکه‌های اضافی پارچه برای کوسن یا نشیمنگاه استفاده شده باشد و همین مساله تقارن این نوع مبل را به‌کلی از بین ببرد.

بدنه مبل را از قلم نیاندازید

نکته دیگر، انتخاب بدنه مناسب در خرید مبل است. ممکن است انتخاب شما در خرید مبل راحتی برای آن بخشی از خانه باشد که اتفاقاً استفاده کمتری دارد و به همین تناسب، برایتان مهم نباشد که این مبل واقعاً راحت باشد یا سراغ مبل راحتی ارزان بروید. با همه این مسائل، باز هم انتخاب بدنه مناسب برای مبلی که می‌خرید از هر چیزی مهم‌تر است.

ممکن است میزان راحتی آن برای شما یا فرد دیگر متفاوت باشد؛ اما قطعاً باید به آن توجه شود. زیرا مبلمان راحتی از آن دست مبل‌هایی است که افراد خانواده بیشتر از دیگر اسباب خانه از آن استفاده می‌کنند.

دسته مبل راحتی را امتحان کنید

شکل دسته مبل راحتی هم از جمله مواردی است که باید به آن توجه کنید. همانطور که پیش از این گفته شد، شکل دسته در مبل ال کلاسیک، قدری متفاوت‌تر از دیگر مبل‌های راحتی است. با این‌حال، حتی در مورد مبل ال هم، شکل دسته باید به گونه‌ای باشد که کاملا راحت و درعین‌حال با دوام باشد.

کلاف مبل را دوبار بررسی کنید

کلاف مبلمان راحتی به دلیل استفاده بیشتری که از آن در آینده می‌شود، باید هنگام خرید مورد توجه قرار گیرد. اگر انتخاب شما برای بخش راحتی خانه گزینه مبل راحتی است، بهتر است دقت بیشتری به بخش کلاف داشته باشید؛ چون این نوع مبل به دلیل طراحی پیچیده‌ای که دارد، باید با ظرافت بیشتری ساخته شود و به‌همین‌خاطر نوع ساخت آن بسیار مهم است.

اگر فریم داخلی مبل به خوبی ساخته شده باشد، در طول عمر مبل و راحتی آن هم تاثیر مستقیم می‌گذارد. جیرجیر کردن بدنه مبل و لق زدن پایه یا بیرون‌زدگی قسمتی از چوب‌های داخلی کلاف از مواردی است که اگر در زمان انتخاب مبل به این قسمت توجه نکنید، گریبانگیر شما هم خواهد شد.

مواد مختلفی برای کلاف مبل استفاده می‌شود که رایج‌ترین آن ویسکوز و لایکو است. البته الیاف ویسکوز به دلیل نرمی و راحتی بسیار بالایی که دارد، بیشتر برای کوسن استفاده می‌شود چرا که اگر در ساخت نشیمنگاه به کار رود، ممکن است به دلیل نرمی بالایی که دارد، جای فرورفتگی در اثر نشستن‌های مکرر را زودتر نشان دهد و قدری مبل را دفرم کند.

نکته: لایکو هم بیشتر در بخش دسته و تکیه‌گاه استفاده می‌شود و هرچقدر چگالی آن بیشتر باشد، آن بخش را محکم‌تر خواهد کرد. گاهی از یک لایه آن برای قرار گرفتن روی کلیت بافت‌های دیگر نشیمنگاه هم استفاده می‌شود. فقط هنگام خرید باید خوب دقت کنید که این تناسب به میزان کافی رعایت شده باشد و نشیمنگاه مبل را بیش از حد سفت نکرده باشد.
البته کیفیت ساخت در کلیه بخش‌های مربوط به مبلمان، اهمیت یکسانی دارد. نشیمنگاه، جنس بدنه، دسته و پارچه به‌کار‌رفته در مبل باید به‌صورت دقیق بررسی شود تا مطمئن شوید که کیفیت ساخت در کلیه بخش‌ها مناسب باشد. به بخش نشیمنگاه و تکیه‌گاه خوب دقت کنید تا علاوه بر رعایت راحتی و جنس آن، تودوزی انجام شده باشد و دوخت آن انسجام لازم را داشته باشد.

 

مبل‌های راحتی ال پرطرفدار

شاید بیشترین گزینه‌ای که مردم برای خرید مبلمان راحتی به آن فکر می‌کنند، مبل ال باشد که بر اساس سلیقه مخاطب و به راحتی، امکان انطباق با دکوراسیون خانه شما را دارد. مبل ال کلاسیک جدید یکی از مبل‌هایی است که می‌تواند سلیقه‌های مختلفی را تامین کند. مبل ال کلاسیک گزینه خوبی برای افرادی است که خانه کوچکی دارند و فقط می‌خواهند یک‌ دست مبلمان را خریداری کنند تا و در هزینه‌هایشان صرفه‌جویی کنند. مبل ال طوسی یکی از همین مدل‌هاست که به‌دلیل رنگی که دارد، امکان ایجاد تناسب میان آن با دیگر بخش‌های خانه راحت‌تر است و خریداران بیشتری هم دارد. البته برخی هم معتقدند که رنگ طوسی از جمله رنگ‌هایی است که همیشه جذاب است و از مد نمی‌افتد. مبل سفید هم با وجود سخت بودن تمیز نگاه‌داشتن همیشگی آن، طرفداران بیشتری نسبت به دیگر رنگ‌ها دارد. البته باید توجه کنید که وقتی یک نوع مبل پرطرفدار است، یعنی خریداران بیشتری دارد و به همان نسبت، قیمت بالاتری هم خواهد داشت. مبل ال چستر در برخی موارد ترکیب چند سلیقه است، به طوری که طراحی نشیمنگاه آن شبیه به مبل چستر است و سلیقه‌های بیشتری را تامین می‌کند به‌همین‌خاطر می‌توانید طبق سلیقه خود و بر اساس رنگ دکوراسیون خانه خود، یک مبل ال رنگی مناسب را انتخاب کنید. قیمت در این مدل مبل‌ها به نسبت ارزان‌تر از دیگر مدل‌هاست. مبل ال سفید بیشتر باب میل زوج‌های جوان است که قصد دارند دکوری سفید یا روشن برای خانه خود داشته باشند. یکی دیگر از انواع مبل‌ راحتی جدید و پرطرفدار، مبل ال باکس‌دار است. مبل ال باکس‌دار فضایی شبیه به دکور در کنار خود دارد که می‌توانید از آن برای قرار دادن وسایل پذیرایی یا دیگر وسایل ضروری استفاده کنید. مبل ال آنتیک در واقع همان مبل ال است که ظاهر آن قدری شیک‌تر و مناسب فضای پذیرایی است. به‌‌همین‌خاطر است که برخی آن را برای فضای خانه‌هایی انتخاب می‌کنند که قرار است تنها یک مدل مبل را در خود داشته باشد. البته به این نکته هم توجه داشته باشید که مبل ال آنتیک قدری از دیگر مدل‌ها مثل مبل‌های راحتی ال ارزان، باکس دار و مبل‌های رنگی گران‌تر است.

قیمت مبل راحتی

با وجود همه نکاتی که به آن اشاره کردیم، نمی‌توان گفت که لزوماً مبل‌های راحتی مبل‌های ارزانی هستند. به‌هرحال به‌دلیل استفاده بیشتر و تمایل خریداران به داشتن آن، جزء مبل‌های پرطرفدار هستند و رنج قیمتی متنوعی هم دارند. درست مثل قیمت مبل یو شکل که با وجود ظاهر شبیه به مبل ال کلاسیک باز هم رنج متنوع‌تر و بیشتری دارد. اما با قطعیت میتوان گفت با خرید مبل راحتی از مبل 24 نه تنها برای کیفیت به شما تضمین داده خواهد شد بلکه با توجه به کیفیت بینظیر قیمت زیاد و غیر منصفانه نیز ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید