مبل نقش بسیار مهمی در دکوراسیون خانه دارد و اگر به درستی انتخاب شود می‌تواند حال و هوای منزلتان را عوض کند. بنابراین قبل از آنکه هزینه بالایی برای مبل بپردازید بهتر است ویژگی‌های مبل خوب را بشناسید. بسیاری از ما اطلاعات کافی درباره جنس و کیفیت مبل‌ها نداریم و هنگام خرید با این مشکل مواجه می‌شویم که یک مبل خوب چه ویژگی‌ هایی دارد؟ یا اینکه چگونه مبل خوب را تشخیص دهیم؟ خوب یا بد بودن مبل بستگی به نوع مبل و سبک دکوراسیون شما دارد؛ برای مثال ویژگی‌ های مبل استیل خوب با ویژگی‌های مبلمان راحتی متفاوت است. درنتیجه برای آشنایی با ویژگی های مبل خوب، ابتدا باید سبک مبلمان دلخواهتان را مشخص کنید و بعد درباره ویژگی‌های آن اطلاعات کافی را به دست آورید. برای تشخیص مبل راحتی خوب تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

ویژگی های مبل خوب چیست؟

ویژگی های مبل خوب چیست؟

قبل از خرید مبلمان به این نکات توجه کنید

  • در هنگام خرید قسمت زیرین مبل را بررسی کنید تا از نو بودن مبلمان مطمئن شوید.
  • از فروشگاه و برندهای قابل اطمینان خرید کنید تا در صورت بروز مشکل بتوانید از خدمات پشتیبانی و گارانتی بهره‌مند شوید.
  • رنگ چوب مبلمان را متناسب با فضا و سبک محیط انتخاب کنید.
  • تعداد و سایز مبلمان باید متناسب با تعداد افراد خانه و میزان رفت و آمد انتخاب شود.
  • رنگ فرش و پرده‌ها از مواردی هستند که باید هم خوانی و تناسب با رنگ و سبک مبلمان داشته باشند.
  • رنگ‌های روشن در صورت استفاده مداوم دچار چرک مردگی می‌شوند و ظاهر اولیه خود را از دست می‌دهند به همین دلیل در هنگام انتخاب به رنگ و جنس پارچه توجه کنید.
مبل خوب چه ویژگی هایی دارد؟

مبل خوب چه ویژگی هایی دارد؟

چوب مبل سبک بهتر است یا سنگین؟

خیلی از افراد هنگام خرید مبل راحتی یا مبل استیل تصور می‌کنند که هرچقدر مبلی که انتخاب کرده‌اند سنگین‌تر باشد بهتر است و کیفیت بیشتری دارد؛ اما این موضوع همیشه درست نیست؛ چرا که ممکن است چوب سنگین باشد اما از کیفیت پایین برخوردار باشد باشد. بنابراین سنگین بودن چوب نمی‌تواند معیاری برای خوب بودن کیفیت مبل باشد. در اغلب اوقات مشاهده شده که با چوب‌های سبک نیز می‌توان مبل با کیفیت و زیبا تولید کرد.

از ویژگی های مبل خوب توجه به بافت و جنس پارچه

جنس پارچه یکی از معیارهای تشخیص مبل خوب است. تراکم بالای بافت پارچه باعث دوام و طول عمر بیشتر مبل می‌شود؛ خصوصا در مبل‌های راحتی که مدت بیشتری مورد استفاده قرار می‌گیرند. در حالت کلی پارچه‌های مبلی به سه دسته پارچه با الیافت طبیعی، پارچه با الیافت مصنوعی و پارچه‌های ترکیبی هستند.

مبل راحتی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

اگر قصد خرید مبلمان راحتی را دارید باتوجه به تنوعی که این سبک مبل در بازار دارد، قطعا باید با ویژگی‌های آن آشنا شوید.

چهارچوب محکم از ویژگی های یک مبل راحتی خوب

دوام و حفظ شکل ظاهری مبل راحتی بسیار مهم است. به عبارت دیگر از ویژگی های یک مبلمان خوب، اسکلت محکم آن است. بنابراین سعی کنید چوب مبل راحتی که انتخاب می‌کنید، از جنس راش، گردو، افرا، چنار، بلوط و چوب روسی باشد. مقاومت چوب در چسب زنی، پیچ یا میخ زنی اهمیت بالایی دارد. سعی کنید مبلمانی انتخاب کنید که کاناپه‌های سه نفره از وسط یک پایه اضافی دارند؛ اینگونه از شکستگی‌های احتمالی جلوگیری می‌شود. بهترین راه تشخیص چوب خوب این است که چوب راش به قرمزی می‌زند. رنگ چوب گردوی جوان سفید است و چوب‌های پیرتر رنگ قهوه‌ای یا مشکی دارند؛ دقت کنید که نوع چوب را در صورتی می‌توانید تشخیص دهید که کلاف خام آن را ببینید.

مبل راحتی جدید، مبل مدرن

مبل راحتی جدید، مبل مدرن

توجه به جنس تشک

بهترین جنس تشک برای مبلمان راحتی، فوم سرد است. فوم سرد برای تشک باعث می‌شود تا مدت‌ها شکل ظاهری آن تغییر نمی‌کند. بهترین راه تشخیص تشک فوم سرد از اسفنج یا فوم گرم این است که فوم سرد تراکم بالایی دارد و در مقابل از خاصیت ارتجاعی بسیار خوبی برخوردار است. هنگامی که شما روی تشکی از جنس فوم سرد بنشینید، بعد از آنکه از روی آن بلند شدید به حالت اولیه خود بازگردد.

جنس پشتی و دسته مبل از ویژگی های مبل خوب

بهتر است اسفنج استفاده شده در پشتی مبل، از اسفنج 35 کیلویی ویژه که مرغوب‌ترین نوع اسفنج است استفاده شود و برای پشتی بیرونی مبل و دسته‌ها از اسفنج‌های با تراکم پایین مانند 15 یا 17 یا 20 کیلویی استفاده کرد.

مشخصات مبل استیل خوب

قبل از آنکه به ویژگی‌ های مبل استیل خوب بپردازیم، ابتدا چند تفاوت مهم بین مبلمان استیل با سایر مبلمان‌ها را بیان می‌کنیم.

بهترین مبل راحتی مدرن

بهترین مبل راحتی مدرن

تفاوت‌های بارز مبل استیل و سایر مبلمان‌ها

مبلمان استیل ارتفاع بلندتری نسبت به سایر مبلمان‌ها دارند که همین ویژگی‌آن‌ها را برای خانه‌هایی با سبک اشرافی مناسب کرده است. دومین تفاوت وزن مبل استیل سنگین‌تر از سایر مبلمان است و در چوب‌های آن از منبت‌کاری استفاده می‌شود. سومین تفاوت این است که چوب استفاده شده در دسته و پایه مبل استیل سفید، گردو، راش است.

توجه به جنس تشک از ویژگی های مبل استیل خوب

از ویژگی های مبل خوب در مبل‌های استیل این است که برای دوام بیشتر مبل استیل یا همان سلطنتی، بهتر است تشک مبل به صورت دوبل ساخته شود که این نوع ساخت باعث می‌شود که عمر مفید مبلمان سلطنتی بسیار بالا برود. همچنین اگر می‌خواهید نظافت مبل استیل برای شما راحت باشد، بهتر است پارچه‌های مبل یک تکه باشند؛ اما در مقابل باعث می‌شود که مبل عمر کمتری داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید