گاهی اوقات خوابیدن بر روی تشک علاوه براینکه خستگی را رفع نخواهد کرد، بلکه امکان این که خستگی را دوچندان کند نیز وجود دارد.برای بسیاری از ما پیش آمده که هنگام بیدارشدن از خواب احساس کرختی داشتیم و بیشتر روز را با گردن درد و کمر درد سپری کرده‌ایم. تمامی این مشکل‌ها می‌تواند یک دلیل داشته باشد آن‌هم خوابیدن روی تشک نامناسب است. قبل از آنکه مشکل گردن درد و کمر شما بزرگ‌تر شود باید از یک تشک طبی مناسب استفاده کنید. از مزایای استفاده از تشک طبی، کاهش درد و بهبود کیفیت خواب است. برای آشنایی بیشتر با این تشک‌ها و اینکه کدام مارک تشک طبی بهتر است؟

مزایای انواع تشک طبی

مزایای استفاده از تشک طبی

از مهم‌ترین مزایای استفاده از تشک طبی با کیفیت، حذف درد بدن و بهبود سلامت ستون فقرات است. به‌گونه‌ای که پزشکان ارتوپد نیز استفاده از تشک طبی خوشخواب را برای افرادی که از آرتروز رنج می‌برند توصیه می‌کنند. در تولیدات تشک‌ها از مواد اولیه و متریال عالی استفاده می‌شود، تا هنگام خواب ستون فقرات در بهترین حالت قرار گیرد. انواع تشک طبی در بازار موجود است و به‌گونه‌ای طراحی شده که متناسب با عادت خواب شما شکل می‌گیرند و  آسایش بیشتر را در زمان خواب برای افراد فراهم می‌کند.

تفاوت تشک طبی و معمولی

لازم است بدانید که در بازار از تشک‌‎های فنری به عنوان تشک‌های معمولی یاد می‌کنند که در مقایسه با انواع دیگر ارزان‌تر هستند. فنری که در این تشک‌ها استفاده می‌شوند، جهت افزایش نرمی تشک‌ها است. تشک‌های فنری در دو نوع با فریم و بدون فریم تولید می‌شوند. هر دو مدل از تشک‌های فنری برای افرادی با وزن زیر 60 کلیوگرم مناسب است. این تشک‌ها به علت حالت ارتجاعی بالایی که دارند برای افرادی که به ارتعاشات فنرها در هنگام جابه‌جایی حساس هستند، چندان مناسب نیستند. رایج‌ترین تفاوتی که تشک‌های طبی با معمولی دارند، اتصال مواد و نحوه ترکیب متریال با یکدیگر است. مثلا در تهیه تشک های معمولی نحوه این اتصالات معمولی است و از وسایل ساده‌ای هم برای این کار استفاده می‌شود.بهترین راه تشخیص تشک طبی از معمولی این است که در ساختار تشک طبی از فنر استفاده نمی‌شود. ساختار داخلی این محصولات اسفنجی، یونولیتی و یا تهیه شده از فوم است.

تشک طبی و مزایای استفاده از آن

تشک طبی و مزایای استفاده از آن

استفاده از فوم بخش بزرگی از کیفیت درمانی تشک های طبی را رقم می‌زند. فوم که در واقع نوعی اسفنج است در شرایط خاص و با ویژگی‌های تخصصی تهیه می‌شود. و میزان تراکم آن، درجه سفتی تشک را تعیین می‌کند؛ هر چه دانسیته فوم بالاتر باشد، سفتی تشک نیز بیشتر است.

آیا تشک‌ طبی فنری کاربرد درمانی دارد؟

گروهی از تشک‌های طبی در بازار موجود هستند که در ساختار آن‌ها از فنر استفاده شده است. اینگونه تشک‌ها ترکیبی از تشک‌های معمولی و طبی هستند که مانند تشک‌های طبی کاملا سفت و مانند تشک‌های معمولی خیلی نرم نیستند و  بخاطر داشتن طول عمر بالا و خواب راحت افراد بسیاری تمایل به خرید آن‌ها دارند. در ساختار این تشک‌ها از فنر ضخیم‌تری استفاده شده و لایه اسفنجی به کار رفته در آن ضخیم‌تر است.

نکات مهمی که باید قبل از خرید تشک طبی بدانید

در نظر گرفتن وزن، یکی از نکات بسیار مهمی که باید به هنگام خرید تشک طبی و یا معمولی به آن توجه کنید. هماهنگ بودن وزن شما با تشک باعث می‌شود طول عمر تشک، کیفیت خواب بالا برود. نحوه خوابیدن شما در انتخاب نوع تشک نیز تاثیرگذار است؛ برای مثال اگر عادت دارید به پهلو بخوابید، بهتر است تشک‌های نرم را انتخاب نمایید یا اینکه اگر به پهلو می‌خوابید، تشکی انتخاب کنید که منعطف باشد و بر ستون فقرات آسیب وارد نکند.

خرید و قیمت انواع تشک طبی و مزایای استفاده از انواع تشک طبی در مبل 24

خرید و قیمت انواع تشک طبی و مزایای استفاده از انواع تشک طبی در مبل 24

انواع تشک طبی

تشک‌ها طبی به دو صورت در بازار موجود هستند که هریک مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند.

تشک طبی فنر منفصل

در این مدل تشک‌های طبی، فنرها به هم دیگر چسبیده نیستند و زمانی که تکان به یک ناحیه از تشک وارد شود سایر قسمت‌های تشک دچار تکان نمی‌شوند. از مزایای استفاده از تشک طبی فنر منفصل این است که این تشک‌ها برای افرادی که درد ستون فقرات آن‌ها را اذیت می‌کند بسیار مفید هستند.

اگر جزو افرادی هستید که وزن‌تان کم است و دچار گودی کمر هستید، خرید این نوع تشک‌ها انتخاب مناسبی است.

تشک فنر متصل

این نوع تشک دارای فنرهای به هم متصل است که زمانی بر روی تشک بخوابید اگر فشاری بر روی تشک وارد شود این تکان به تمام قسمت‌های تخت وارد می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید