مبل سکشن یا همان مبل ال یکی از پرکاربردترین مبلمانی است که می توانید در بازار پیدا کنید. مبل های سکشنال برای اولین بار در دوران ویکتوریا دیده شدند، محبوبیت خود را ادامه دادند و راه خود را نه تنها در محیط های مسکونی، بلکه در فضاهای تجاری نیز باز کردند.

مبل های سکشنال در طرح ها، سبک ها و متریال های مختلفی موجود هستند. شما می توانید هزاران هزار گزینه را در بازار پیدا کنید که مطابق با سلیقه، نیازها و ترجیحات شما باشد.

برای کمک به شما در تصمیم گیری بهترین گزینه برای خانه شما، راهنمای طراحی نهایی خرید مبل های سکشی را با شما به اشتراک می گذاریم.

 

مبل سکشن چیست ؟

مبل ال پازلی جدید

مبل ال پازلی جدید

 

مبل سکشنال نوعی مبل یا نشیمن است که از قطعات یا بخش های مستقل تشکیل شده است که می توانند در پیکربندی های مختلف چیده شوند.

یک مبل سکشنال معمولی، معمولاً از دو تا هفت قطعه تشکیل شده است که در حالت ایده آل شامل اتصالاتی است که آنها را به هم نگه می دارد و از جدا شدن آنها در حین استفاده جلوگیری می کند.

هر بخش نوع متفاوتی از نشیمنگاه دارد – گزینه‌ها ممکن است شامل یک صندلی بدون بازو، یک مبل معمولی دو یا سه نفره، یک مبل تختخواب شو، صندلی لون، یک عثمانی یا انباری باشد.

بزرگترین مزیت ارائه شده توسط مبل سکشنال، انعطاف پذیری طراحی و تطبیق پذیری آن است. بر خلاف یک مبل سه نفره، سکشنال را می توان در طرح های مختلف تنظیم کرد تا متناسب با فضا باشد – می توان آن را در یک قسمت نشیمن L شکل، یک قسمت نشیمنگاه U شکل، یا یک منطقه نشیمن تک استاندارد پیکربندی کرد.

این نوع مبل به راحتی با توجه به نیاز و فضای شما قابل سفارشی سازی است.

 

اشکال و طرح های مبل های مقطعی

طرح های مبل های مقطعی عمدتاً بر اساس شکل آنها دسته بندی می شوند. به طور کلی مبل های سکشنال دارای سه شکل اصلی هستند که به شکل U، L شکل و نیم دایره می باشد.

اشکال ممکن است طرح‌های مختلفی داشته باشند و معمولاً در مجموعه‌های استاندارد سه تا هفت قطعه‌ای هستند که می‌توانند در پیکربندی‌های مختلف مرتب شوند.

 

مبل مدل L 

انواع مبل ال موجود در سایت مبل24

انواع مبل ال موجود در سایت مبل24

 

این مبل های سکشنال L شکل هستند و به صورت استاندارد با شزلون عرضه می شوند. مبل های سکشنال شکل L برای خانه هایی با اتاق نشیمن کوچک ایده آل هستند زیرا به بهبود فضای نشیمن کمک می کنند.

مبل های L شکل بدون شلوغی اتاق امکان پیکربندی مجدد را آسان می کنند و از آنجایی که با شزلون عرضه می شوند، دراز کشیدن، نشستن و استراحت برای کاربر آسان است.

 

مبل مدل U 

مبل مدل u محصول جدید سایت مبل 24

مبل مدل u محصول جدید سایت مبل 24

 

مدل U شکل نسبت به کاناپه L شکل نیاز به فضای بیشتری دارد و همانطور که از نامش پیداست شکل حرف U را به خود گرفته و به کاربر اجازه می دهد در دو سر قسمت دراز بکشد.

مبل سکشنال U شکل یک انتخاب عالی برای صاحبان خانه با اتاق نشیمن بزرگ است زیرا معمولاً حجیم تر از انواع دیگر مبل های سکشنال است.

 

مبل نیم دایره یا منحنی

مبل مدل نیم دایره جدید موجود در سایت مبل24

مبل مدل نیم دایره جدید موجود در سایت مبل24

 

مبل های سکشنال منحنی شکل باریک تری نسبت به مبل های L شکل و مبل های U شکل دارند، در این طرح مبل سکشنال، صندلی گوشه ای ناراحت کننده وجود ندارد و کاربران می توانند به راحتی بر روی تمام قسمت های مبل بنشینند و به راحتی صحبت کنند.

 

مبل ال گوشه دار

مبل ال گوشه دار جدید موجو در سایت مبل 24

مبل ال گوشه دار جدید موجو در سایت مبل 24

 

بخش های گوشه شامل قطعات جداگانه ای هستند که با زاویه 90 درجه به هم می رسند، بنابراین یک زاویه را تشکیل می دهند. بسته به طرح، قطعات گوشه ممکن است بین تکه های دیگر مجموعه قرار گیرند.

گوشه های کاناپه به طور ایده‌آل در یک طرف اتاق نصب می‌شوند، اما زمانی که در وسط یک فضا قرار می‌گیرند نیز عالی عمل می‌کنند، به خصوص اگر چیدمان باز دارید. از این نوع مبل سکشنال می توان برای تقسیم بندی یک اتاق بدون ایجاد مانع در فضا استفاده کرد.

 

مبل ال تختخوابشو

مبل ال معکوس پر طرفدار

مبل ال تختخوابشو

 

اگر چیزی می خواهید که همه کاره، کاربردی، انعطاف پذیر، راحت و قابل برگشت باشد، بهترین گزینه برای شماست. مبل های ال تختخوابشو است که به شما این امکان را می دهد که قطعات را برای ایجاد نشیمن و خواب تغییر بدید.

مبل های ال تختخوابشو برای کسانی که زیاد کار می کنند یا از مرتب کردن چیدمان مبلمان خانه خود خسته میشوند یا محیط کوچکی هم برای نشیمن و هم برای خواب دارند بسیار منطقی است.

 

رو به بازوی راست یا چپ

انواع جدیدترین مبلمان ال در بازار

انواع جدیدترین مبلمان ال در بازار

 

جهت مبل ال ممکن است یکی باشد رو به بازوی چپ (LAF) یا بازوی راست (RAF). سکشنال بازوی چپ قسمتی است که یک تکه کاناپه بلندتر در سمت چپ شما دارد.

وقتی مستقیم به مبل نگاه می کنید، صندلی یا سالن را در سمت چپ خواهید دید. در حالی که بازوی راست درست برعکس است – صندلی یا قطعه بلندتر در سمت راست است.

 

مبل های تکیه دار و دراز کشیدن

مبل درازکش برقی جدید در سایت مبل 24

مبل درازکش برقی جدید در سایت مبل 24

 

مبل های ال ریلکسی معمولاً در اتاق های نشیمن، اتاق رسانه و اتاق های خانوادگی استفاده می شود. در این طراحی، کاربر می تواند هنگام خواندن کتاب، تماشای فیلم یا استراحت به راحتی دراز بکشد.

طراحی بخش‌های درازکش بسیار متفاوت است – برخی دارای بخش‌هایی هستند که قابل تنظیم هستند، در حالی که برخی شبیه صندلی‌های تئاتر هستند.بیشتر برای اتاق های بزرگ مناسب است زیرا فضای زیادی را اشغال می کند.

گیره های درازکش را می توان به صورت دستی کار کرد یا با برق گرفت.

 با لمس یک دکمه به راحتی دراز بکشید. آنها معمولاً با ویژگی های اضافی مانند ماساژ، صندلی های گرم کن، و پورت های USB ارائه می شوند. در حالی که، مبل های تکیه دار دستی را باید با کشیدن اهرم درازکش باز کنید. این نوع از صندلی های برقی بسیار ارزان تر است زیرا ویژگی خاصی ندارد.

 

مبل مناسب خوابیدن

 

مبل تختخوابشو در سایت مبل24

مبل تختخوابشو در سایت مبل24

 

مبل تخت شو سکشنال است که می تواند به تخت یا محل خواب تبدیل شود. به طور کلی سنگین تر از سایر طرح های مبل های مقطعی،  این نوع مبل ها ایده آل هستند اگر می خواهید استفاده از یک اتاق را به حداکثر برسانید.

با مبل تختخواب شو، شما نیازی به اتاق مهمان اضافی ندارید زیرا می توانید به راحتی هر فضایی را به یک فضای خواب اضافی تبدیل کنید.

 

مبل مدل سکشنال با صندلی

 

جدیدترین مبل ال در بازار

جدیدترین مبل ال در بازار

 

اکثر مبل های سکشنال از دو یا چند تکه تشکیل شده اند و معمولاً شامل یک صندلی هستند. قسمتی با بیشترین عمق صندلی که امکان دراز کشیدن، یا دراز کردن پاها را فراهم می کند .این نوع پارتیشن برای استراحت و آرامش ایده آل است.

 

پشتی صندلی عمیق

مبل ال با پشتی عمیق

مبل ال با پشتی عمیق

 

به طور معمول، مبل های سکشنال و سایر انواع مبل دارای عمق استاندارد داخلی50 تا 65 سانت و عمق استاندارد خارجی 70 تا 95 هستند.

عمق داخلی به فاصله بین جلوی صندلی و بالشتک پشتی مبل اشاره دارد، در حالی که عمق بیرونی به فاصله پشت مبل تا جلو اشاره دارد. مبل های سکشنال و سایر مبل هایی که از این عمق صندلی استاندارد پیروی می کنند، به عنوان صندلی کم عمق طبقه بندی می شوند.

عمق نشیمن اجازه می دهد تا کاربر به راحتی دراز بکشد یا بخوابد. از سوی دیگر، صندلی‌های کم عمق به کاربر این امکان را می‌دهند که به صورت عمودی بنشیند و پاهای خود را روی زمین قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید