موضوع این مقاله مبل راحتی یا مبل کلاسیک است. امروزه با توجه به تنوع بالای مبلمان چه در مدل و طرح و چه در رنگ، افراد در هنگام خرید دچار مشکل می شوند و نمی دانند کدام مدل را انتخاب کنند.

در این جا ما می خواهیم به افرادی کمک کنیم که نمی دانند مبل راحتی بخرند یا مبل استیل. در ادامه به توضیح انواع مدل ها و کاربردهای آن ها می پردازیم تا با توجه به نیاز و دکوراسیون منزلتان، انتخاب درستی داشته باشید.

 

مبلمان چون در قسمت پذیرایی خانه قرار می گیرد، بسیار در دید است و نقطه کانونی خانه محسوب می شود. بنابراین برای داشتن منزلی شیک و امروزی دقت در خرید مبلمان بسیار مهم است و باید به نکاتی در زمان انتخاب و خرید دقت کنید.

 

مبل جدید استیل و راحتی در سایت مبل 2424

مبل جدید کلاسیک و راحتی در سایت مبل 24

مبل راحتی یا استیل (کلاسیک) :

 

هدف از خرید:

در هنگان خرید مبلمان منزل در ابتدا باید بدانید که هدف شما از خرید چیست و برای چه کاربرد و مکانی قرار است از این نوع مبلمان استفاده کنید. اگر می خواهید برای سالن تی وی و یا نشیمن مبل بخرید و در واقع می خواهید محیطی دوستانه یا خانوادگی ایجاد کنید و در این مکان ریلکس کنید، باید به شما بگویم که مبلمان راحتی بهترین گزینه است. متریال و حالت مبلمان راحتی برای ساعت ها تماشای تلویزیون یا جمع های دوستانه مناسب و بدن شما از پزیشن نشستن خیلی دیر خسته می شود.

مبلمان های استیل یا کلاسیک برای اهداف دیگری انتخاب می شوند. اصولا در اتاق های مهمان و پذیرایی، یا در واقع در سالنی که برای مراسمات رسمی استفاده می شود، مبل کلاسیک انتخابی شایسته است. حالت نشستن روی مبل استیل یا کلاسیک بسیار رسمی است و برای ریلکس کردن و یا تماشی تلویزیون مناسب نیست. پس اگر به دنبال نشیمن گاهی راحت هستید، مبل استیل پیشنهاد نمی شود.

 

قیمت انواع مبل راحتی

قیمت انواع مبل راحتی-مبل 24

متراژ اتاق یا سالن:

از نکات مهم در هنگام انتخاب بین مبل راحتی یا مبل استیل ( کلاسیک) این است که شما میخواهید مبل را در چه متراژ یا فضایی قرار دهید. مبل راحتی برای فضاهای کوچک و خانه های آپارتمانی مناسب تر است زیرا معمولا به صورت ساخته می شوند که فضای کمتری را اشغال می کنند. مبل استیل ( کلاسیک ) در اکثریت طرح ها به صورتی ساخته می شوند که فضای زیادی می گیرند و دسته های درشتی دارند. این مدل برای سالن های پذیرایی بزرگ و باز خیلی مناسب تر است ولی در سالن هایی با متراژ پایین فضا را کوچک تر نشان می دهند. از طرفی معمولا از مبل استیل در سالن های پذیرایی استفاده می شود که به حدی بزرگ باشند که فضایی برای حداقل یک سری مبل راحتی نیز وجود داشته باشد. چرا که هر منزلی برای دورهمی های صمیمانه و زمان استراحت به مبلمان راحتی نیاز دارد.

یک نکته مهم دیگر هم فضای راه رو های ورودی و یا درب هاست که باید به حدی باشد که به راحتی بتوان مبل را هنگام جابجایی به راحتی تکان داد.

البته تمام نکات گفته شده به عنوان راهنمایی است و دکوراسیون هر منزلی باید با توجه به سلیقه ساکنان چیده شود.

 

سبک منزل:

باید دقت شود که مبلی که انتخاب می کنید برای سبک دکوراسیون منزل شما مناسب باشد و با دیگر وسایل خانه همخوانی داشته باشد. شاید اطلاعاتی نداشته باشد و ندانید مبل راحتی یا استیل ( کلاسیک)  برای سبک دکوراسیون شما مناسب است.

باید گفت که فضاهای زسمی با رنگ های سطنتی و سنگین بیشتر مبل استیل یا سلطنتی را می پسندند تا مبل راحتی. برای مثال پرده های سلطنتی ، ظروف و اکسسوری های کلاسیک و کمد های چوبی و کنده کاری شده در کنار مبل استیل یا کلاسیک نمایی زیبا و فوق العاده دارد. در مقابل خانه های مدرن و اسپرت که به سبک مینیمال چیده شده اند، مبل راحتی را بیشتر می پذیرند و شیک تر به نطر می رسند. برای مثال پرده های ساده با رنگ های خنثی، فرش های ساده و تک رنگ یا گلم فرش، رنگ یا کاغذ دیواری های مدرن و اکسسوری های خیلی ساده و اصولا با طرح های هندسی در کنار مبل راحتی فضایی بی نظیر را ایجاد می کند.

اصولا هوخوانی وسایل منزل با هم باعث ایجاد یک فضای خیلی منظم می شود و برای ساکنین و افرادی که وارد آن محیط می شوند آرامش را فراهم می کند.

 

قیمت مبل استیل و قیمت مبل راحتی

قیمت مبل کلاسیکمبل راحتی  و قیمت مبل راحتی-مبل 24

 

دیدگاهتان را بنویسید