انتخاب بهترین نوع پارچه در هنگام خرید مبل

پارچه مبل اولین قسمتی که از یک مبل است که توجه افراد را جلب می کند، انتخاب درست پارچه مبل بیش از تصور شما اهمیت دارد. اما قیمت پارچه مبلی همیشه یک مسئله مهم در کنار باقی مسائل بوده است.

انتخاب بهترین پارچه که واقعا برای خانه شما مناسب است، بستگی به چندین عامل دارد که در این مقاله سعی در توضیح عوامل مذکور داریم. پارچه مبل در کنار زیبایی که به مبل می بخشد وظیفه ی دیگری نیز دارد و آن دوام بالای پارچه ی مبل است. انتخاب مناسب ترین پارچه مبلی از راه هایی است که به شما کمک می کند تجربه متفاوت تر و در عین حال بهتری ازفضای داخلی خانه هایتان داشته باشید، اما چه چیزی منجر به انتخاب مناسب ترین نوع پارچه برای مبلمان می شود؟ قطعا داشتن اطلاعات کافی در مورد انواع پارچه های رومبلی. هدف این مطلب هم همین است، که شما را با انواع پارچه ی رومبلی آشنا کند. پس با ما همراه باشید:

انواع بهترین پارچه های مبلی

انواع بهترین پارچه های مبلی-سایت اینترنتی مبل24

انواع پارچه های مبلی از لحاظ کشور سازنده

پارچه مبلی چینی

خیلی از پارچه ‌های مبلی موجود در بازار چینی هستند اما شما باید بهترین نوع آن را انتخاب کنید.

اینکه پارچه یک مبل چینی هست، ضعف نیست. در صورتیکه تولید کنندگان بسیار قوی در کشور چین وجود دارند که محصولات خود را به سراسر دنیا عرضه می کنند.

دقت داشته باشید که پارچه موردنظر کش نباید و در عین حال لطافت خود را داشته باشد و یا پرزهای آن خیلی بلند نباشد که بعد از مدتی کنده شود

شما می توانید از خود فروشنده در این مورد سؤال کنید و بخواهید که اطلاعات لازم در مورد پارچه انتخابی را در اختیار شما قرار بدهد و در ضمانت‌نامه مقاومت پارچه را هم تأیید کند.

پارچه مبلی ترک

پارچه‌های ترک هم نوع دیگری از پارچه‌های مورد استفاده در ساخت مبلمان است که از دیر باز طرفداران خودش را داشته است.

اما به قیمت بالاتر کم کم طرفداران خود را از دست داده است. ولی کیفیت این نوع پارچه ها به نسب پارچه های چینی کمی بهتر است.

بهترین پارچه های مبلی بازار

بهترین پارچه های مبلی بازار-سایت اینترنتی مبل24

پارچه مبلی ایرانی

اگر قصد خرید مبل کلاسیک یا استیل را دارید به یاد داشته باشید که یکی از بهترین نوع پارچه در ساخت این نوع مبل، پارچه‌های ایرانی می باشد که عهده آنها ساخت شهر یزد می باشند.

برخی از فروشندگان مبلمان متاسفانه این نوع پارچه را به اسم پارچه های ترک به مشتری عرضه میکنند ، در صورتیکه این نوع پارچه ها به مراتب از کالای خارجی خود با کیفیت تر می باشد.

جالب اینکه در بعضی از مواقع شاهد این هستیم که کشور ترکیه این نوع پارچه را می‌خرد و در نهایت آن را به اسم ترک بفروش می رساند.برای مشاهده پارچه های مبل 24 لطفا کلیک کنید .

جدیدترین پارچه های مبلی

جدیدترین پارچه های مبلی-سایت اینترنتی مبل24

جنس پارچه مبلی

پارچه‌های شانل، کوبلن، مخمل، چرم نانومیکرو، سلطنتی و …  بخشی از پارچه‌هایی موجود در بازار است که در ساخت مبلمان  از آنها استفاده می‌شود.

رایج‌ ترین نوع آنها در مدل‌ مبل‌هایی با پارچه‌های مخمل و پارچه‌های سلطنتی هستند.

اگر به نمایشگاه ها و تولیدی ها مراجعه کنید به خوبی متوجه خواهید شد که برای مبلمان سلطنتی از پارچه‌های سلطنتی، برای مبل راحتی از جیر ،مخمل،کتان، پارچه های اسپورت و برای مبل تخت شو از پارچه های چرم ، طرح چرم  و پارچه های اسپورت که دارای تنوع رنگی بالایی هستند، استفاده می‌شود.

البته انتخاب پارچه برای مبلمان امری است کاملا  سلیقه‌ای است و بستگی به‌نظر و خواسته ی مشتری دارد اما برای ایده گرفتن و راهنمایی بیشتر باید بگوییم که همیشه درنظر داشته باشید که گراماژ تراکم پارچه اهمیت زیادی دارد و اینکه وقتی به پارچه مبل دست می‌کشید یک تکه است و به راحتی فشردگی آن را می‌توانید با لمس کردن احساس کنید.

یکی دیگر از راه‌های مناسب برای شناخت تراکم پارچه این است که آن را جلوی نور بگیرید و آن را مقایسه کنید.

پارچه ی مخمل براق معمولا پارچه مناسبی برای مبل استیل است و به این نوع از مبلمان زیبایی دوچندان و خاص می‌دهد.

معمولا پارچه های با کیفیت و خوب از نظر وزن سنگین‌ تراند و همیشه قیمت، ملاک بهتر بودن و کیفیت عالی پارچه مبلمان نیست.

کوسن های زیبا با پارچه هایی خاص

کوسن های زیبا با پارچه هایی خاص-سایت اینترنتی مبل24

انتخاب پارچه مبل کلاسیک یا استیل

برای انتخاب جنس پارچه مبل کلاسیک پارچه هایی که ظاهر لوکس تری به فضای داخلی شما می دهند گزینه ی مناسبی محسوب می شوند.

این پارچه ها معمولا به نام های کریستال، مخمل، پوست اسبی مشهور هستند. این پارچه ها در ترکیب با منبت ها، ظاهر خاصی به فضای داخلی منزل شما می بخشد.

معمولا برای مبل کلاسیک و استیل پارچه کف مبل را به صورت ساده انتخاب می کنند. البته این امر کاملا سلیقه ای می باشد و برعکس آن نیز اتفاق می افتد.

انتخاب پارچه مبل راحتی یا مبل ال

مبل راحتی به دلیل استفاده مداوم و اینکه همیشه استفاده میشود، از درجه اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

برای انتخاب پارچه مبل راحتی بهترین ایده این می باشد، که اولا لک بری آن آسان باشد. یعنی پارچه ای را انتخاب کنید که خیلی راحت کثیفی و لکه ها را پاک شوند.

پارچه های جیر معمولا لکه بری خوبی دارند و برعکس آنها پارچه های گونی بافت به شدت لکه ها را نگه می دارند.

همچنین انتخاب گرماژ یا سنگینی پارچه از شل شدن آن در طولانی مدت جلوگیری میکند.

تنوع رنگی در همه مدل های پارچه مبلی

تنوع رنگی در همه مدل های پارچه مبلی-سایت اینترنتی مبل24

انتخاب پارچه مبل تختخواب شو یا ست مبل تختخوابشو

مبل تختخواب شو به دلیل کاربرد دو گانه ای که دارند، بیشتر از مبل راحتی مورد استفاده قرار میگیرند.

استفاده از پارچه های ضخیم و با گرماژ بالا و لطیف برای این مدل مبل تخت شو توصیه می شود. همچنین می توانید از چرم و پارچه که بسیار ترکیب زیبایی به مبل می دهد نیز استفاده نمایید.

تراکم پارچه مبلی

اگر پارچه های رومبلی از تراکم خوبی برخوردار نباشند در استفاده مداوم یا در جابجایی یا کشش، یا قرار گرفتن اجسام تیز خراشیده می شوند و به مرور از زیبایی آنها کاسته شده و ازبین می روند.

شاید این سئوال برای شما پیش بیاید کسی از جسم نوک تیز روی مبل استفاده نمیکند، درست است که ما اجسام را روی مبل قرار نمی دهیم اما این به این معنا نیست که لباس شما دارای دکمه یا تیزی نباشد. روی جیب بیشتر شلوار های جین دکمه هایی هست روی کیف خانم ها سگگ و وسائل تزئینی وجود دارد.

کافی است بچه ای در خانه باشد و جسم نوک تیزی در دست داشته باشد که فاتحه مبل شما را بخواند پس خواهشا دید جتی و موقتی به خرید پارچه رومبلی نداشته باشید.

صرف نظر از اینکه مبلمان شما در کجا قرار خواهد گرفت: یک اتاق نشیمن پرتردد،یک محل عمومی مثل فرودگاه، یا در یک اتاق آفتاب گیر، به خاطر استفاده و تماس زیاد و مکرر، پارچه ای باید انتخاب شود که در برابر ساییدگی، نور آفتاب شدید، خراشیدگی، لک و گرد و غبار مقاوم باشد.

مبل هایی زیبا با پارچه مبلی خاص

مبل هایی زیبا با پارچه مبلی خاص-سایت اینترنتی مبل24

انواع پارچه های مبلی از لحاظ الیاف

به طور کلی پارچه ها از نظر نوع الیاف آن به دو گروه تقسیم می شوند:

۱پارچه با الیاف طبیعی

الیاف طبیعی مانند: کتان، لینن، پشم، ابریشم، چرم، ویسکوز ریون و استات

کتان مقاومت خوبی در برابر سایش، تغییر رنگ و نخ کش شدن دارد. ولی زود لک و چروک می شود.

لینن، تحمل کمی در برابر سایش دارد، زود لک و چروک می شود و شستن آن کار آسانی نخواهد بود. بنابراین بیشتر برای محیط های رسمی که تردد کمتری دارند، قابل استفاده است.

پشم، مقاوم در برابر تغییر رنگ، نخ کش شدن، چروک و لکه است. اگر به صورت کاملاً طبیعی استفاده شود، در اثر شستشو و تماس با آب حالت کوبیده و نمدی پیدا می کند.

ابریشم؛ بسیار ظریف، شکننده، و درخشان است. تنها برای استفاده رسمی در فضاهایی که تردد بسیار کمی دارند پیشنهاد می شود. لکه بری آن کاری تخصصی است.

چرم؛ به راحتی قابل شستشو و تمیز کردن است. مقاوم در برابر سایش، اما در برابر خراشیدگی مقاومت پایینی دارد. با گذشت زمان نرمی و لطافت بیشتری پیدا میکند.

ویسکوز ریون ها؛ از خمیر کاغذ ساخته می شوند، بنابراین مقاومت بسیار کمی در برابر آب دارند. جذب رطوبت آنها بسیار بالاست. استحکام خوبی در برابر سایش دارند. نرم، لطیف و درخشنده هستند و  زود چروک می شوند.با ترکیب با الیاف مصنوعی (نایلون، پلی استر) جذب رطوبت آن کاهش پیدا کرده و اصلاح می شوند.

استات ها؛ هم از سلولوز طبیعی گرفته می شوند و به صورت لیف های استات در می آیند. جذب رطوبت بسیار بالا، مقاومت سایش کم، استحکام کم تارها از خصوصیاتی هستند که با ترکیب با الیاف مصنوعی دیگر (نایلون، پلی استر) اصلاح می شود. مقاومت خوبی در برابر چروک دارند.

جدیدترین پارچه مبلی های یازار

جدیدترین پارچه مبلی های یازار

۲پارچه با الیاف مصنوعی

الیاف مصنوعی مانند: آکریلیک، پلی استر، نایلون، ریون یا ابریشم مصنوعی

آکلیریک؛ الیاف آکلیریک ظاهری شبیه به پشم دارند. در برابر ساییدگی، چروک، لک و تغییر رنگ مقاوم هستند. کیفیت های پایین تر آن ممکن است به مرور زمان پرز بیاندازد. جذب رطوبت کمی دارد و کلاً الیافی مقاوم و بادوام به حساب می آیند. الیافی نرم و سبک هستند.

پلی استر؛ استحکام زیاد، خاصیت کشسانی مناسب، مقاومت سایشی زیاد، مقاوم در برابر چروک و حرارت، شستشوی راحت، جذب رطوبت کم، مقاوم در برابر نخ کش شدن، الیاف پلی استر را تبدیل به یکی از پرمصرف ترین الیاف مصنوعی استفاده شده در صنایع نساجی، تبدیل کرده است. این الیاف معمولاً با الیاف دیگر (مصنوعی و طبیعی) ترکیب می شوند. به خاطر بار الکتریکی که ایجاد می کند، دوده و گرد و خاک بیشتری جذب میکند؛ بنابراین زودتر نیاز به شستشو دارد، اما شستشوی آن راحت و آسان است.

نایلون؛ معمولاً به تنهایی استفاده نمی شود و با مواد مصنوعی دیگر ترکیب شده و بافت بسیار مقاومی پیدا می کند. الیاف آن استحکام زیادی دارد و در برابر سایش و چروک مقاومند. جذب رطوبت بسیار کمی دارند.

ریون یا ابریشم مصنوعی؛ ظاهری ابریشم مانند دارد، گاهی شبیه به کتان یا لینن است. پارچه ای مقاوم محسوب میشود، اما خیلی زود چروک می خورد.

از آنجایی که پارچه های رومبلی در تماس مستقیم با بدن نیستند و الیاف طبیعی در حالت معمول نسبت به الیاف مصنوعی، دوام بسیار کمتر و مقاومتی کم دربرابر چروک و رطوبت دارند، نگهداری و شستشوی آنها تبدیل به کاری سخت و هزینه بر خواهد شد. بنابراین اکثر پارچه های موجود در بازار ترکیباتی از الیاف طبیعی و مصنوعی و یا ترکیب الیاف مصنوعی با یکدیگر هستند.

زیبا ترین چرم های مبلی

زیبا ترین چرم های مبلی-سایت اینترنتی مبل24

چند نمونه از ترکیبات مختلف الیاف در بازار:

  • ویسکوز – پلی استر – لینن – کتان
  • ویسکوز – پلی استر – ابریشم
  • ابریشم – استات – پلی استر
  • ابریشم – کتان – ویسکوز

 

دیدگاهتان را بنویسید