شاید در زمان تهیه یک مبل راحتی یا کلاسیک یا هر مبلی تنها چیزی که با دقت کمی آن را مورد بررسی قرار می دهید، فوم باشد. شاید فوم همچون پارچه و چوب شما را مجذوب نمی کند اما نقش آن بیشتر از سایر اجزا نباشد کمتر نیست و می توان گفت فوم یکی از اجزای مهم تشکیل دهنده مبلمان می باشد. فوم در واقع قسمت نشیمنگاه مبل، تکیه گاه آن و دسته های آن را تشکیل می دهد.

در انتخاب فوم برای مبل باید به عوامل مختلفی توجه نمود، از جمله آن ها می توان به این نکته اشاره کرد که در تولید هر مبلی، فوم مخصوص با آن محصول را مورد استفاده قرار می دهند.

نکته خیلی مهمی که در انتخاب فوم برای مبل باید به آن دقت ویژه ای صورت پذیرد این است که در زمان تهیه نباید بخاطر قیمت پایین محصول بی کیفیت را انتخاب نمود زیرا اگر فوم کیفیت لازم را نداشته باشد در مدت زمان کوتاهی نشست می کند و کیفیت خود را از دست می دهد.

البته هستند فروشندگانی که در زمان مشاوره با دقت بیشتری این موضوع را با شما در میان می گذارند و در انتخاب فوم برای مبل بهترین و مناسب ترین گزینه را به شما توصیه می کنند.

بهترین فوم برای مبل چیست؟

بهترین فوم برای مبل چیست؟مبل24

آشنایی با انواع فوم در مبلمان

در این قسمت برای آشنایی بیشتر شما با انواع فوم می خواهیم هر یک را معرفی و مورد بررسی قرار دهیم امید آن است که تا پایان در این مسیر کنار ما باشید.

انواع آن ها را می توانیم به سه گروه فوم های سرد، فوم های گرم و فوم های ویژه تقسیم بندی نماییم. در این تقسیم بندی می توانیم نام های اسفنج و پلی استر و لایکو نیز اشاره کنیم که این روزها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

البته باید این را نیز بیان کنیم که با توجه به پیشرفت های صورت گرفته در صنعت پتروشیمی و نانو فوم های مختلفی از جمله فوم پلی ارتان تراکم بالا، فوم پلی ارتان ضد میکروب و… به بازار عرضه شده است که هم اکنون محدود برند هایی هستند که از آن ها استفاده میکنند.

 

فوم سرد:

مواد و متریال تشکیل دهنده فوم را در درجه حرارت پایین کوره گرمادهی می کنند و با توجه به این حالت از تولید به فوم سرد معروف شده است که با توجه به خاصیت ارتجاعی که دارد در ساخت مبلمان راحتی مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به این نرمی این نوع از فوم بیشتر در نشیمنگاه مورد استفاده قرار می گیرد.

 

فوم گرم:

برای تولید فوم گرم بر عکس فوم سرد حرارت زیاد در تولید آن استفاده می شود و مواد در معرض حرارت مستقیم گرما قرار می گیرند. و با توجه به این نوع ساخت به فوم گرم معروف شده است. این سبک از فوم ها سفت می باشند و البته باید این نکته را نیز بیان کنیم که بر عکس فوم های سرد طول عمر کمتری دارند.

 

فوم ویژه:

فوم ویژه نه مقابل حرارت مستقیم قرار می گیرد نه حرارت کم، و خاصیت هر دو فوم سرد و گرم را همزمان دارا می باشد. به طوری که به لحاظ نرمی ما بین فوم های سرد و گرم می باشد.

 

اسفنج:

در گذشته اسفنج ها کیفیت پایینی داشتند به همین خاطر کمتر استفاده می شد اما این روزها با توجه به کیفیت بالای اسفنجهای 35 کیلویی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

 

لایکو:

شاید در زمانی که می خواهید مبلمانی را تهیه کنید نامی از لایکو به میان نیاید زیرا شاید برای شما فوم مورد استفاده در دسته مبل ها اهمیت چندانی نداشته باشد اما این را باید بدانید استفاده از این نوع فوم در تکیه گاه و دسته های مبل بسیار شایع می باشد که از ترکیب پنبه و مقداری پلی استر تولید می شود.

در مورد فوم های پلی اورتان ضد میکروبی نیز این نکته را باید بیان کنیم که با توجه به خاصیت جذبی آبی که این نوع از فوم ها دارا می باشند که با جذب آب از رشد و نمو قارچ ها جلوگیری می کند به این نام معروف شده است که این روزها در کارگاه های تولید و تعمیر مبلمان بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

 

انواع فوم مبل

انواع فوم مبل-مبل 24

فوم سرد بهتر است یا فوم گرم

اگر در زمان تعویض فوم مبل بخواهید محصول با کیفیت و البته ماندگاری بالا را تهیه نمایید باید این را بدانید که شاید مقداری هزینه بیشتر پرداخت نمایید اما در دراز مدت کارایی خود را از دست نمی دهد و دچار نشست و فرو رفتگی نمی شود.

اما فوم گرم با توجه به متریالی که در زمان تولید با آن ساخته شده است از کیفیت پایینی برخوردار است و در مدت زمان کوتاهی که دچار نشست می شود و شما را دوباره مجبور به هرینه کرد دوباره خواهد کرد.

 

برای تعمیرات مبل ما کدام فوم را پیشنهاد می کنیم

با توجه به توضیحات ارایه شده در قسمت های قبل و دلایل و مستنداتی که ارایه نمودیم، فوم سرد با توجه به کیفیتی که دارد و البته ماندگاری بالا که مدنظر شما می باشد بهترین گزینه است. یک ضرب المثل انگلیسی معروف می باشد که می گوید” آنقدر ثروتمند نشده ام که جنس نامرغوب تهیه کنم”. با توجه به این جمله کلیدی حالا تصمیم با شما است که جنس مروغوب با ماندگاری بالا را تهیه کنید یا حنسی با کیفیت پایین!

دیدگاهتان را بنویسید