اشتباهاتی وجود دارد که افراد اغلب هنگام خرید مبل مرتکب می شوند. اینها به خودی خود چیزهای کوچکی هستند و بنابراین به راحتی نادیده گرفته می شوند. اما تمام اشتباهات خرید مبل که در اینجا نشان داده شده است، در نهایت تأثیر زیادی بر رضایت شما از خرید مبل خواهد داشت.
اشتباهات مرگ بار در دکوراسیون

5 اشتباه مرگ بار برای خرید مبل تکرار نکنید

  • خرید مبل خیلی بزرگ یا خیلی کوچک

مبل کوچک

این ممکن است رایج ترین اشتباه همه آنها باشد. این زمانی اتفاق می افتد که فضای یا مبل خود را اندازه گیری نکنید یا گاهی از هر دو غافل شوید. به بزرگی مبل در فروشگاه توجه نکنید. مبل ممکن است در یک نمایشگاه به طرز فریبنده‌ای کوچک به نظر برسد، اما ممکن است برای اتاق شما خیلی بزرگ باشد یا نتواند از درها عبور کند، بنابراین اندازه‌گیری نکردن فضا یا مبل شما می‌تواند مشکلات زیادی ایجاد کند.

به غیر از اندازه گیری اندازه فضای خود، به مقیاس نیز توجه کنید. مبل شما باید به اندازه سایر مبلمان شما باشد تا در کنار بقیه مبلمان خیلی بزرگ یا خیلی کوچک به نظر نرسد.

  • خرید مبل بدون امتحان

مبل قرمز

همانطور که مبل شما نباید برای فضای شما خیلی بزرگ یا خیلی کوچک باشد، برای شما هم نباید خیلی بزرگ یا خیلی کوچک باشد. اگر قدتان بلند است، مطمئن شوید که صندلی به اندازه کافی عمیق است تا بتوانید راحت بنشینید. اگر قدتان زیاد نیست یا زانوهایتان بد است، به دنبال صندلی کم عمقی باشید که به شما امکان می دهد به راحتی از آن بلند شوید.

در صورت امکان، مبل راحتی را بدون امتحان کردن آن نخرید. روی آن بنشینید، روی آن دراز بکشید، آن را همانطور که در خانه استفاده می کنید امتحان کنید. اگر دوست دارید روی مبل خود چرت بزنید، مطمئن شوید که بازوها ارتفاع مناسبی دارند. اطمینان حاصل کنید که کوسن ها و پشت آن به اندازه ای که می خواهید نرم یا سفت باشند.

این اشتباهات را در دکوراسیون تکرار نکنید

این اشتباهات را در خرید مبل انجام ندهید

  • خرید مبل با سبک اشتباه

مبل مشکی

مبل شما باید با سبک بقیه مبلمان شما هماهنگ باشد. این باید طوری باشد که با آن راحت باشید، نه فقط از نظر زیبایی، بلکه همچنین نحوه عملکرد آن سبک خاص برای شما. نحوه عملکرد مبل را می توان با امتحان کردن آن تعیین کرد، اما با دقت به طراحی آن نگاه کنید تا از خرید چیزی که کاملاً نامناسب در خانه شما است جلوگیری کنید.

هر خانه سبک غالبی دارد، و اگر مبل‌هایی بخرید که با آن سازگاری ندارد، می‌تواند یک چشم درد بزرگ باشد، مگر اینکه در ادغام ظاهرهای مختلف مهارت خاصی داشته باشید. اگر می‌خواهید ایمن باشید، به این نکته توجه کنید که مبل شما چگونه با بقیه وسایل شما یکسان است.

  • انتخاب پارچه یا رنگ اشتباه برای مبل شما

مبل سفید

انتخاب پارچه نادرست برای مبل شما می تواند یک اشتباه گران قیمت باشد. انتخاب پارچه خود را بر اساس نحوه استفاده از مبل و محل قرار دادن آن انجام دهید. اگر مبل خود را برای قسمتی از خانه خود خریداری می کنید که به شدت مورد استفاده قرار می گیرد، پارچه یا رنگ ظریف حتی قبل از اینکه فرصت لذت بردن از آن را داشته باشید، از بین می رود.

انتخاب رنگ نامناسب برای پارچه نیز می تواند یک اشتباه جدی باشد. همیشه ایده خوبی است که یک نمونه را به خانه بیاورید تا با تمام وسایل دیگر، رنگ دیوار و نور به آن نگاه کنید.

همیشه رنگی را انتخاب کنید که دوست دارید و می توانید با آن زندگی کنید. رنگ ها را بر اساس روند یا صرفاً یک هوس انتخاب نکنید. شما باید سال ها با آن انتخاب رنگ زندگی کنید.

این اشتباهات را در دکوراسیون تکرار نکنید

اشتباهات هنگام خرید مبل

  • خرید مبل بی کیفیت

مبل خاکستری و سفید

همیشه ملاحظات بودجه برای اطمینان وجود دارد، اما خرید یک مبل با کیفیت خوب تضمین می کند که نیازی به تعویض آن در چند سال نیست.

خرید یک مبل با کیفیت خوب در دراز مدت باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود. بهترین کیفیتی را که می توانید بخرید، زیرا خرید یک مبل بی کیفیت به این معنی است که شکل، ظاهر و فاکتور راحتی خود را خیلی سریع و گاهی در عرض چند ماه از دست می دهد. یک قاب بی کیفیت نیز می‌تواند باعث شکستن آن شود و دست‌هایی خواهید داشت که تکان می‌خورند و پاهایی که ثابت نیستند.

دیدگاهتان را بنویسید